قبل از خرید سایپا کوییک دنده ای، با آن آشنا شوید + تصاویر و کاتالوگ

قبل از خرید سایپا کوییک دنده ای، با آن آشنا شوید
شرکت خودروسازی سایپا از امروز فروش “کوییک دنده ای” را آغاز کرده و می خواهد این خودروی هاچبک کراس ملی را با قیمت ۵۴ میلیون تومان به بازار عرضه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

کاملا مشخص است که سایپا برای حفظ این خودرو در سبد محصولاتش، به سمت تولید نمونه ی دنده ای رو آورده است. زیرا در ماه های گذشته هیچگاه بحث عرضه ی نمونه ی ساده کوییک در میان نبوده و در اصل سایپا کوییک، به عنوان ارزانترین سدان اقتصادی اتوماتیک به بازار معرفی شده است. حال شاهد هستیم که به خاطر عدم امکان تامین قطعاتی چون جعبه دنده ی اتوماتیک CVT از پانچ بلژیک، فرمان کمکی برقی و برخی امکانات دیگر، سایپا مجبور به تولید نمونه ی دنده ای و ساده ی کوییک شده است. جالب است که در کوییک دنده ای دیگر خبری از کروز کنترل، سیستم صوتی و تصویری به روز، دوربین عقب و کامپیور سفری پیشرفته نیست و در اصل از این پس، کوییک همان نسخه ی هاچبک کراس ساینا خواهد بود.
سایپا کوییک دنده ای را می توان خودرویی با ظاهر ترکیبی تیبا ۲ (تیبا هاچبک) و ساینا دانست که در بحث طراحی داخلی، کابین ساینا در کوییک دنده دستی به چشم می خورد. بر اساس آخرین کاتالوگ های منتشر شده از جانب شرکت خودروسازی سایپا برای کوییک، مشخص است که این خودرو امکانات مشابه ساینا را دارد و حتی چراغ روشنایی روز نمونه ی اتوماتیک کوییک، بر روی نسخه ی دنده دستی نصب نمی شود. البته که در برخی نمونه های پلاک شده ی کوییک دنده ای (جهت استفاده ی کارکنان سایپا) چراغ روشنایی روز بر روی آن ها دیده می شود.
قبل از خرید سایپا کوییک دنده ای، با آن آشنا شوید
سایپا برای فروش فوری محصولاتش در ۳۰ بهمن ۱۳۹۷، قیمت ساینا را ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده و از آن سو، بهای تیبا را ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است. اما مشخص است که ملاک اصلی قیمت گذاری برای کوییک دنده ای، بهای بازار آزاد تیبا ۲ (تیبا هاچبک) بوده و در اصل نمی توان با استفاده از فرمول های ساده، قیمت ۵۴ میلیون تومانی کوییک دنده دستی را بر مبنای بهای رسمی ساینا و تیبا به دست آورد!
در حال حاضر در بازار آزاد گاهی قیمت فراتر از ۴۹ میلیون تومان برای تیبا هاچبک اعلام می شود و برای همین باید کوییک دنده ای به خاطر داشتن ظاهری به روزتر از آن و وجود بخری قطعات تزیینی بدنه، گرانتر از تیبا ۲ باشد.
در نظر داشته باشید که قرار نیست با خرید سایپا کوییک، خودرویی متمایز از تیبا و ساینا را به دست آورید و در اصل هزینه ی اضافه ی شما نسبت به سایر اعضای خانواده ی X200، به خاطر وجود برخی تمایزهای ظاهری خواهد بود.

مدیران 777 مدیران 777


مشخصات اصلی سایپا کوییک دنده ای به شرح زیر است:

پیشرانه ی ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ
۸۷ اسب بخار قدرت
۱۲۸ نیوتن متر گشتاور
جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی
فرمان هیدرولیک
باک بنزین ۴۱ لیتری
وزن ۱۰۶۵ کیلوگرمی
سیستم تهویه الکتریکی دستی
دستگیره های آسان بازشو
دماسنج
صندلی های تاشو عقب با طراحی نگهدارنده ی صندلی کودک
شیشه های جلو و عقب برقی
آینه های جانبی برقی
کیسه هوای راننده و سرنشین
ترمز ABS، EBD و BAS
سیستم ضد سرقت
سنسور پارک عقب
چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع برقی
مه شکن جلو و عقب
سیستم صوتی با ۴ بلندگو


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با هاچبک کراس ملی سایپا، ویدیوی تست و بررسی سایپا کوییک را به همراه ویدیوی شتاب سایپا کوییک، با کلیک بر روی لینک ها تماشا نمایید.


کاتالوگ رسمی سایپا کوییک:

قبل از خرید سایپا کوییک دنده ای، با آن آشنا شوید

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.