فعالیت های خودروسازی کارمانیا به کدام سمت می رود؟

با آغاز تحریم ها و مشکلات پیش آمده در ادامه آن، بسیاری خودروسازان خصوصی با فعالیت کمتری در بازار خودرو ظاهر شدند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ کارمانیا جز آن در دسته خودروسازانی است که با نشان BYD (بی وای دی) فعالیت می کند و به خاطر مشکلات موجود، نتوانسته تا فرایند تولید یک پارچه محصولات این نشان چینی را در ایران در حال حاضر ادامه دهد.
سال گذشته این شرکت به حواله داران بی وای دی S7 اعلام کرد که در صورت تمایل قراردادهای خود را تمدید کنند و در آینده از محصول جایگزین این شرکت استفاده نمایند. اما با وجود چند ماه از تمدید این قرارداد، هنوز اطلاعات دقیقی در مورد برند جایگزین کارمانیا در دسترس نیست و همین مسئله باعث شده تا بسیاری، عدم فعالیت این شرکت را در شرایط فعلی برداشت کنند.
اما حال با پیگیری های خبرنگار پایگاه خبری «اسب بخار» از برخی منابع خبری و فعالان در عقد قراردادهای خودرویی، مشخص شده که از چند ماه قبل شرکت کارمانیا روند فعالیت چراغ خاموش را اتخاذ کرده است. بر اساس اطلاعات موجود، شرکت خودروسازی کارمانیا در تابستان ۱۳۹۸ قرارداد فعالیت خود با نشان بی وای دی را تمدید کرده و از سویی در کنار این قرارداد، فرایند عقد قرار داد جهت تولید محصولات جدیدی را با نشان تجاری دیگر آغاز کرده است. به گفته این منبع آگاه کارمانیا در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ قرارداد خود را با شریک تجاری جدیدش را امضا کرده است. اما مدیران این شرکت تمایل ندارند تا زمان رسیدن قطعات تولیدی محصول جدیدشان به ایران، صحبتی در خصوص فعالیت های جدیدشان داشته باشند.
این منبع خبری می گوید که در شرایط فعلی، خودروسازی کارمانیا سیاست قراردادهای بر پایه مهندسی را در پیش گرفته و به احتمال زیاد مانند سایر خودروسازان خصوصی دیگر به سراغ معرفی محصولات جدید با نشان اختصاصی خود می رود. بررسی خبرنگار اسب بخار نشان می دهد که در شرایط فعلی خودروسازای کارمانیا و سایر خودروسازان فعال در گروه صنعتی کرمان خودرو تمایل ندارند تا فعالیت های جدید خود را به صورت عمومی اعلام کنند. اما آن چه که واضح است، شرکت های مختلف این گروه خودروسازی از جمله کارمانیا فعالیت معرفی و تولید محصولات جدیدشان را آغاز کرده اند و به احتمال زیاد در هفته های آتی، خبرهایی از خودروهای این شرکت های خصوصی در رسانه ها منتشر می شود.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.