فروش در ۶۰ ثانیه / موستانگ اِلِنور معروف در حراجی

فروش در 60 ثانیه / موستانگ اِلِنور معروف در حراجی
تماشای فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه، چه نسخه اصلی سال ۱۹۷۴ و چه نسخه سال ۲۰۰۰ با آن تعقیب و گریزهای جذاب، برای هر ماشین بازی جزو واجبات است. نسخه سال ۲۰۰۰، با هنرنمایی بازیگران معروفی همچون نیکلاس کیج، آنجلینا جولی و رابرت دووال ساخته شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

موضوع اصلی فیلم، سرقت ۵۰ خودروی کلاسیک و جدید در ۷۲ ساعت بود. داستان فیلم از آن جایی جذاب می شود که ممفیس رینس (شخصیت نیکلاس کیج در فیلم) برای دزدیدن آخرین خودرو به یک پارکینگ وارد می شود. آخرین خودرو همان موستانگ النور معروف مدل ۱۹۶۷ بود که می توان از آن به عنوان ستاره فیلم یاد کرد. ۱۹ سال پس از اکران این فیلم، هنوز هم دیدن این موستانگ جذاب، نفس را در سینه حبس می کند.

فروش در 60 ثانیه / موستانگ اِلِنور معروف در حراجی
ممفیس رینس و موستانگ النور انگار با هم پیوند عاطفی داشتند. رینس از این خودرو به عنوان اسب تک شاخ خود یاد می کند و با آن صحبت می کند، اما هربار رینس برای سرقت النور اقدام می کند، بدشانسی گریبان اش را می گیرد. در دقیقه های پایانی فیلم هم بدشانسی گریبان او را می گیرد و صحنه سرقت این خودرو با رسیدن پلیس همراه می شود. صحنه های تعقیب و گریز فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه اگر چه ۱۰۰ سال هم از آن گذشته باشد همچنان جذابیت دارد. پس از موفقیت فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه، ناگهان تب داغی در تبدیل کردن نمونه های مختلف موستانگ ۶۷ به موستانگ النور همه جا را فرا گرفت. به طوری که امروز نمونه های رپلیکا و دست ساز از النور آن قدر زیاد شده که تشخیص اصالت آن ها دشوار است.

فروش در 60 ثانیه / موستانگ اِلِنور معروف در حراجی
اما خودرویی که امروز معرفی خواهیم کرد با نمونه های دیگر تفاوت بنیادی دارد. این خودروی اصیل یکی از چند النور استفاده شده در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه است. این یعنی با یک النور واقعی سر و کار داریم. این خودرو اکنون در فهرست حراجی بَرِت جکسون در شهر آریزونا قرار گرفته و در تاریخ ۱۹ ژانویه در این حراجی حضور پیدا می کند. جالب این که همین نمونه، ۹ سال پیش هم در این حراجی حضور داشته و در آن زمان با قیمت باور نکردنی ۲۱۶٫۷۰۰ دلار به فروش رفته است.


برای آن که بفهمیم ارزش این النور چه قدر است باید بگوییم در آن زمان بهترین شلبی GT500 کلاسیک فروخته شده ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشت! از آن جایی که یازده موستانگ النور در صحنه های تعقیب و گریز استفاده شده بود، نمی توانیم بگوییم این خودرو به گران قیمت ترین موستانگ النور تاریخ تبدیل خواهد شد زیرا نسخه اصلی النور که برای صحنه های کلوز آپ فیلم برداری و پوسترهای فیلم انتخاب شده بود، در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۱٫۰۶ میلیون دلار فروخته شد! (عکس زیر مربوط به خودروی ۱ میلیون دلاری است).

فروش در 60 ثانیه / موستانگ اِلِنور معروف در حراجی
اما با این وجود برای این خودروی اصیل هم می توان قیمتی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دلار را پیش بینی کرد.
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.