شورولت کوروت C8 کانورتیبل رونمایی شد

شورولت کوروت C8 کانورتیبل
پس از معرفی نسل هشتم شورولت کوروت موتور میانی، اکنون نسخه کانورتیبل این خودرو نیز معرفی شده است. همان طور که از نام خودرو پیداست، مدل جدید نسخه بدون سقف از شورولت کوروت نسل هشتم محسوب می شود و تغییراتی را در طراحی سقف تجربه کرده است. مدل معرفی شده، نخستین شورولت کوروت با سقف هاردتاپ جمع شونده در تاریخ این خودرو محسوب می شود.
شورولت کوروت C8 کانورتیبل
سقف دو تکه به صورت الکترونیکی جمع می شود و در فضای مخصوص ضد گرمای پشت خودرو قرار می گیرد. سقف تا سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۱۶ ثانیه جمع می شود. برخلاف مدل کانورتیبل نسل هفتم که از مکانیزم هیدرولیکی بهره می برد، مدل کانورتیبل نسل هشتم از شش موتور الکتریکی برای باز و بسته کردن سقف استفاده می کند.
شورولت کوروت C8 کانورتیبل
به گفته شرکت شورولت، مکانیزم جدید افزون بر کاهش وزن، قابلیت اطمینان بیش تری را ارائه می دهد. سقف خودرو از مواد کامپوزیتی مخصوص ساخته شده و در رنگ بدنه و یا پوشش سفارشی فیبرکربن متالیک تیره عرضه می شود. ستون های سقف کانورتیبل نیز همرنگ بدنه و یا با پوشش فیبرکربنی قابل سفارش است.
شورولت کوروت C8 کانورتیبل
شیشه عقب خودرو نیز بالا و پایین می شود تا هنگامی که سقف خودرو باز است، جریان هوا قابل تنظیم باشد. مهم تر از همه، سقف جمع شونده خودرو در فضای بار عقب تأثیر منفی نخواهد داشت. بدون شک، مهم ترین پرسش برای علاقه مندان به شورولت کوروت، میزان قدرت و وزن مدل کانورتیبل نسل هشتم است. همانند مدل کوپه، شورولت کوروت C8 کانورتیبل با کیت اگزوز قدرتی و بسته Z51، از پیشرانه ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور بهره می برد.
شورولت کوروت C8 کانورتیبل
انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۸ دنده به چرخ های عقب انجام می پذیرد. جنرال موتورز اطلاعاتی در رابطه با وزن خودرو منتشر نکرده است اما بر اساس اطلاعاتی که پیش تر انتشار یافت، سقف جمع شونده تنها ۴۰ کیلوگرم به وزن کوروت کانورتیبل اضافه کرده است. کمپانی شورولت با درنظر گرفتن قدرت خرید تمامی اقشار، قیمت شورولت کوروت کانورتیبل را تنها ۷۵۰۰ دلار بیش تر از مدل پایه ای ۱LT کوپه اعلام کرده است.
شورولت کوروت C8 کانورتیبل
بنابراین، باتوجه به قیمت ۶۰ هزار دلاری کوروت کوپه پایه ای، قیمت مدل کانورتیبل از ۶۷.۵۰۰ دلار آغاز می شود. تولید مدل کانورتیبل از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز می شود و مدل فرمان راست نیز برای بازارهای اروپایی و آسیایی در تاریخی نامشخص عرضه می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.