سوپرا ۲۰۲۰ دنده ای ساخته می شود، اما نه توسط تویوتا!

سوپرا 2020 دنده ای ساخته می شود، اما نه توسط تویوتا!
«تویوتا سوپرا ۲۰۲۰» خودرویی پر شتاب است. سازنده ژاپنی آن مدعی است که این کوپه اسپرت در کم تر از ۴ ثانیه، صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را پر می کند.
نکته قابل توجه در سوپرا، قدرت ۳۳۵ اسب بخاری پیشرانه این خودرو است. این عددی است که از سوی شرکت تویوتا اعلام شده است. اما اندازه گیری های انجام شده توسط تست های داینو جهانی، اعدادی بالاتر از عدد اعلامی سازنده را گزارش داده اند. قدرت زیاد گزینه ای مهم در چالاکی سوپرا است اما نیمه دیگر ماجرا به جعبه دنده ۸ سرعته ZF باز می گردد.
چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید، جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه سریع تر از یک انسان دنده ها را شیفت می دهد. شاید به همین دلیل باشد که تویوتا بارها عدم عرضه سوپرا با جعبه دنده دستی را تأیید کرده است. یک مپانی تیونینگ جوان که ممکن است برخی با آن آشنایی داشته باشند، همان شرکتی که در ماه ژوئن اقدام به رونمایی از محصولات فراری با جعبه دنده دستی کرد، به تازگی به سراغ سوپرا آمده است. به گزارش “Carbuzz”، این تیونر از مدت ها پیش در حال آزمایش جعبه دنده دستی بر روی سوپرا است. این به آن معناست که آن ها به خوبی بر روی هماهنگی این گیربکس دنده ای با موتور ۳٫۰ لیتری خطی ۶ سیلندر ساخت ب ام و، کار کرده اند.
پروژه سوپرا دنده ای در این شرکت تگزاسی به نظر می آید که از نظر فنی با مفهومی سوپرا GR Racing اشتراکاتی داشته باشد. این اتفاق را می توان خبری خوش برای منتقدان نسل جدید سوپرا دانست. اما هنوز هم بسیاری از طرفداران سنتی تویوتا، ذات مشترک سوپرا ۲۰۲۰ با نسل جدید Z4 را دوست ندارند! حال در ادامه باید دید که این تیونر جوان چه گونه می خواهد بر سر مبادله جعبه دنده های اتوماتیک باز شده از روی سوپراها با کمپانی تویوتا، همکاری کند. از زمان معرفی سوپرا جدید، تویوتا بارها از توسعه مداوم این پروژه صحبت کرده است. فارغ از هر گونه بحث های انتقادی، سوپرا ۲۰۲۰ را می توان خودرویی با پرفورمنس قوی نامید که اکنون نسخه دنده ای آن برای آن دسته از کسانی که علاقه به راندن خودرو با ۳ پدال دارند هم در حال تولید است.

مدیران 777 مدیران 777

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.