سه کانسپت جدید از سوزوکی در راه توکیو اتو سالن ۲۰۲۰

سوزوکی سوییفت اسپرت
با به تأخیر افتادن زمان برگزاری نمایشگاه خودرو دیترویت به ماه ژوئن، به نظر می رسد که ژانویه ماه بسیار خلوتی برای رونمایی های خودرویی باشد.
از سویی دیگر، برگزاری نمایشگاه توکیو اتو سالن نیز برای نیمه اول سال جدید میلادی برنامه ریزی شده است. جایی که بسیاری از خودروهای ژاپنی ارتقایافته را می توان ملاقات کرد و به نوعی، نسخه ژاپنی نمایشگاه سما (SEMA) به حساب می آید. «سوزوکی» هم به این نمایشگاه می آید تا مدل جدیدی از هاچ بک محبوب خود، «سوییفت اسپرت»، را به نمایش بگذارد.
این نسخه که به نام «ویرایش کاتانا» شناخته خواهد شد، با الهام از موتورسیکلت سوزوکی کاتانا طراحی شده است. نامی که با گذشت ۱۴ سال از توقف تولید این موتورسیکلت، بار دیگر قرار است احیا شود. همتای چهار چرخ محرک آن نیز با یک بادی کیت پهن، قطعات تزئینی بدنه و اسپویلر جدید معرفی خواهد شد. این خودرو همان سوزوکی هاستلر است که این بار با یک سیستم تعلیق پیشرفته می آید تا چسبندگی بهتری هم داشته باشد. هر چند استفاده از رینگ های پهن تر هم در افزایش پایداری آن بی تأثیر نخواهد بود.
شاید برجسته ترین ویژگی سوزوکی سوییفت اسپرت ویرایش کاتانا، سیستم اگزوز ارتقایافته با سه خروجی بر روی رکاب جانبی خودرو باشد! درواقع سراگزوزها این بار کمی جلوتر از چرخ عقب قرار گرفته اند! تزیینات قرمزرنگ بدنه کنتراست خوبی با سقف و آینه های مشکی ایجاد کرده اند. به نظر می رسد که گرافیک چراغ های جلو و عقب هم به رنگ مشکی در آمده است تا چهره مخوف تری به این هاچ بک اسپرت بخشیده شود.
اما از میان دو کانسپت دیگر، می توان گفت که کراس اوور جیمنی این بار با یک تم طبیعت گردی دیزاین شده است. همچنین بر روی سقف می توان یک باکس اصلی و دو محفظه استوانه ای برای قرار دادن چوب ماهیگیری را مشاهده کرد. اما به هاستلر می رسیم. مدلی که قرار است در توکیو معرفی شود و بر پایه نسل دوم این خودرو، که به تازگی به خط تولید رسیده، طراحی شده است. این هاستلر سفارشی این بار با رنگ مات به توکیو می آید. این خودرو به طور ویژه قلب خریداران جوان را نشانه رفته است.
این کانسپت برای کسانی ساخته شده است که خیابان را مانند یک پیست اسکی می بینند و می خواهند از راندن در آن لذت ببرند. همچنین به گفته کمپانی سوزوکی، این مدل به درد کسانی می خورد که به رقصیدن در خیابان علاقه مند هستند! درون کابین هم مجموعه ای از چراغ ها و اسپیکرها را می توان دید. نمایشگاه توکیو اتو سالن در تاریخ ۱۰ ژانویه آغاز به کار می کند و تا ۱۲ ژانویه برقرار خواهد بود.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.