سایبر واگن محصول احتمالی تسلا در آینده

سایبر واگن

فرض کنید در آمریکا هستید و وَمپایِرها (خون آشام) حمله کرده اند. دراکولا می خواهد از لس آنجلس به نیویورک برود و به هلیکوپتر دسترسی ندارد!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در این جا قطعاً یک واگن الکتریکی، که به بنزین هم نیاز نداشته باشد، می تواند کاربردی ظاهر شود! این نخستین تصور ما از رندر جدید گروه “Sketch Monkey” است که اولین واگن الکتریکی تسلا را نشان می دهد. خودرویی که، در صورت تولید، نام «سایبر واگن» را به خود می بیند.

این یک واگن الکتریکی است که با الهام از چندین خودرو استیشن واگن و شوتینگ بریک موجود در بازار خلق شده است. اگرچه این رندر در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می رسد، اما نمی توان آن را خالی از ایراد دانست. به عنوان مثال، سقف خودرو نیاز به یک بازبینی اساسی دارد. گویا طراح معتقد بوده که نیازی به ایجاد تغییر در سقف تسلا مدل S سدان احساس نمی کند!

به نظر می رسد فرم نه چندان دلچسب اتاق و چهارچوب بدنه این واگن از کانسپت نه چندان خوش نام سایبر تراک الهام گرفته شده است. در واقع طراح کوچک ترین زحمتی برای حذف یا تغییر برخی خطوط بدنه به خود نداده است. در روزگار کنونی، پیدایش چنین طرح هایی چندان هم غافلگیرکننده به نظر نمی آید! زمانی که بسیاری از میلیونرها برای خرید خودروهایی نازیبا و صرفاً متفاوت صف می کشند، بنابراین با خلق آثار عجیب و غیرمنطقی می توان پول بیش تری به جیب زد.

البته فرم جعبه ای اتاق این طرح شباهت هایی هم به واگن های ولوو دارد. از جمله ولووهای سری ۲۰۰٫ اما مسئله این جاست که آیا بالاخره تسلا چنین واگنی می سازد؟ راستش را بخواهید نمی توان در مورد آن قضاوت قطعی کرد. قبل از آن که سایبر تراک متولد شود همه فکر می کردند تسلا به دنبال تخریب بازار فورد F150 یا شورولت سیلورادو است! در حالی که، تسلا اساساً بعد از رونمایی سایبر تراک مشخص کرد که اهداف متفاوت تری دارد. اکنون با توجه به پررنگ شدن کلیدواژه «سایبر»، در پروژه های تسلا، بعید نیست این استارت اپ آمریکایی روزی به فکر طراحی یک واگن الکتریکی بر اساس مدل S بیافتد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.