زمان عرضه نسخه جدید دنا پلاس اعلام شد + مشخصات دنا پلاس ALX

دنا اتوماتیک
چندی پیش معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از عرضه دنا پلاس اتوماتیک از ابتدای سال آینده به بازار عرضه خبر داد.

مدیران 777 مدیران 777

کیانوش پورمجیب از عرضه ابن محصول در ابتدای سال ۹۹ خبر داد و ایران خودرو پیش تر اعلام کرده دنا پلاس اتوماتیک یک جعبه دنده ۶ سرعته AT دارد و سیستم “تورک کانورتر” یا همان مبدل گشتاور در آن دیده می شود. همچنین بر اساس اطلاعیه ایران خودرو، دنا پلاس اتوماتیک برای هماهنگی کامل با شرایط آب و هوایی ایران از سامانه مبدل انتقال حرارت جعبه دنده های ۸ سرعته بهره می برد. پیش از این، جعبه دنده های CVT پانچ و ۴ سرعته Motrain بر روی این خودرو تست شده بود و قرار بود که کمپانی کره ای Motrain و HPT تامین این قطعه را برای ایران خودرو داشته باشند. اما حال آن طور که مشخص است، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT برای دنا پلاس قطعی شده و ایران خودرو هنوز نام کمپانی سازنده این قطعه را اعلام نکرده است. اما به احتمال زیاد، جعبه دنده اتوماتیک دنا پلاس توسط Motrain و HPT تامین خواهد شد.
در بحث امکانات رفاهی، هنوز ایران خودرو خبری در خصوص ارتقا آپشن های دنا پلاس اتوماتیک نسبت به سایر نمونه ها منتشر نکرده است. اما تصاویر مختلف از نمونه های در حال تست و مونتاژ آزمایشی دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک، خبر از حضور استارت دکمه ای بر روی این سری خودرو می داد. همچنین ایران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۹۷، اعلام کرد که پروژه نصب سیستم کنترل پایداری و هرزگردی الکتریکی به مراحل تجاری سازی برای گروه دنا پلاس نزدیک شده و از این رو، نصب ESP و TCS بر روی دنا پلاس اتوماتیک محتمل است.
در نمایشگاه قطعات سال گذشته نیز مشخص شد که ایران خودرو تمرکز خود را برای دنا پلاس اتوماتیک تنفس طبیعی گذاشته است. البته که نمونه های آزمایشی توربو این خودرو جهت تست در اختیار پانچ و Motrain قرار گرفته بود. ولی باز هم احتمال آن بیشتر است که در ابتدا، دنا پلاس تنفس طبیعی با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک عرضه شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

دنا پلاس توربو اتوماتیک در نزدیکی ورود به بازار

خبر عرضه دنا پلاس اتوماتیک و برنامه پیش فروشش آن قدر سریع و ظرف چند ساعت اعلام شد که هنوز مشخص نیست، کدام سازنده جعبه دنده های اتوماتیک وظیفه ارسال این قطعه را به ایران دارد؟ حتی هنوز ایران خودرو تصویری رسمی از نمونه اولیه (پروتوتایپ) این خودرو منتشر نکرده و در بخشنامه خود به نمایندگی ها از تصاویر نمونه های دنده ای استفاده کرده است. با توجه به نبود تصویر رسمی از کابین دنا پلاس اتوماتیک، تنها ایران خودرو اعلام کرده که کنسول میانی و پنل دسته دنده این خودرو نسبت به نمونه های دنده ای متفاوت است و مجددا طراحی شده است.
در حال حاضر دنا پلاس اتوماتیک کد کلاس ۷۰۶ دارای مشخصات و امکانات زیر است:
پیشرانه ۱٫۷ لیتری EF7
۱۱۵ اسب بخار
۱۵۷ نیوتن متر گشتاور
جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با حالت تیپ ترونیک
فرمان هیدرولیک
حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۹۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
ترمز ABS و EBD
کروز کنترل
نمایشگر لمسی
دوربین و سنسور عقب
چراغ روشنایی روز
آینه های تاشونده برقی اتوماتیک
سیستم تهویه اتوماتیک
صندلی های جلو برقی
بلوتوث
رهیاب ماهواره ای
رینگ آلومینیومی و آلیاژی
سانروف (آپشن سفارشی)

دنا پلاس توربو اتوماتیک
همچنین چند وقتی است که دنا پلاس توربو هم به جعبه دنده اتوماتیک AT شش سرعته مجهز شده و در حال حاضر نمونه های پلاس شده آن در اختیار برخی مدیران ایران خودرو است. این نمونه از نظر برخی ویژگی ها بالاتر از دنا پلاس اتوماتیک معمولی قرار دارد و به پیشرانه ۱۵۰ اسب بخار با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر مجهز است.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چند میلیون تومان تمام می شود؟

پیش پرداخت ۸۰ میلیون تومان از ثبت نام کنندگان دنا پلاس اتوماتیک نشان آن است که بر اساس مصوبه های قبلی هیئت دولت برای پیش فروش خودرو، شرکت ها می توانند حداکثر ۵۰% درصد از قیمت مصوب خودرو را به عنوان پیش پرداخت دریافت کنند. با اینکه در شرایط فعلی این دستور العمل ها آنچنان جدی گرفته نمی شود، اما تجربه نشان می دهد که ایران خودرو همین سیاست را در پیش گرفته است.
با توجه به این موضوع میتوان حدس زد این سدان ملی اتوماتیک با قیمتی در محدوده ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان در اختیار مشتریان قرار می گیرد. از سویی با نگاه به قیمت خودروهایی در بازه قیمتی دنا پلاس و دنا پلاس توربو در سال گذشته، می توان محدوده فعلی بهای دنا پلاس اتوماتیک را حدس زد.
شرایط پیش فروش دنا پلاس اتوماتیک اعلام شد + کاتالوگ


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.