رقابت سرعت گیری دوج چارجر هلکت و شورولت کوروت C8

درگ چارجر و کوروت

«دوج چارجر هلکت» همانند برادر خود، چلنجر هلکت، از جمله نمادهای یک خودروی عضلانی آمریکایی محسوب می شود. در ویدیوی آخر متن به بررسی رقابت سرعت گیری این خودرو با «شورولت کوروت C8» خواهیم پرداخت.

مدیران 777 مدیران 777

دوج چارجر هلکت با بهره گیری از کیت بدنه پهن، پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژ و اسکوپ هوای روی کاپوت یکی از خواستنی ترین ماسل کارهای آمریکایی به شمار می رود. از سوی دیگر، نسل جدید شورولت کوروت با بهره گیری از ویژگی های فنی خارق العاده و فناوری های مدرن نیز تاکنون دل بسیاری از هواداران خود را به دست آورده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ویژگی های فنی

درگ چارجر و کوروت

دوج چارجر هلکت، همانند چلنجر هلکت، از پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژ ۶٫۲ لیتری بهره می برد. این پیشرانه ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جیغ سوپرشارژر پیشرانه یکی از نکات منحصر به فرد چارجر هلکت است که در ویدیو نیز به وضوح شنیده می شود. از سویی دیگر، نسل هشتم شورولت کوروت از پیشرانه ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندر LT2 تنفس طبیعی بهره می برد. پیشرانه جدید این خودرو ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در تست های انجام شده روی داینو، قدرت پیشرانه شورولت کوروت C8 از آمار رسمی «جنرال موتورز» نیز فراتر ثبت شده است.

درگ چارجر و کوروت

با وجود قدرت و گشتاور کم تر پیشرانه شورولت کوروت C8، سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو در زمانی کم تر از ۳ ثانیه انجام می گیرد. در سویی دیگر، چارجر هلکت با توجه به وزن سنگین خود، این سرعت گیری را در ۳٫۶ ثانیه انجام می دهد. بیشینه سرعت شورولت کوروت C8 و دوج چارجر هلکت نیز به ترتیب در ۳۱۲ و ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت ثبت می شود. اکنون در ویدیوی منتشرشده توسط تیونر هنسی، مدل های مذکور که هر دو در حالت استاندارد قرار دارند با یکدیگر به رقابت سرعت گیری می پردازند. هنسی به زودی هر بسته تقویتی خود را برای هر دو خودرو معرفی خواهد کرد. به منظور نتیجه گیری بهتر، سرعت گیری در دو حالت سکون و با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت درحال حرکت انجام می گیرد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.