درگ چهار خودرو اسپرت اروپایی در هوای بارانی + ویدیو

درگ

کدام خودرو لوکس کامپکت پرفورمنس بالا در مسابقه ای در هوای مرطوب و بر روی زمین خیس برنده خواهد شد؟ خب جای تعجب ندارد، چرا که این رقابتی میان آئودی RS3، فولکس واگن گلف R، مرسدس AMG A45 S و ب ام و M2 است. آیا این سه هاچ بک چهار چرخ محرک می توانند کوپه جمع و جور ب ام و را ضربه فنی کنند؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در دنیای واقعی، بیرون از مسابقه، هاچ بک های داغ همیشه پیشرو هستند. برای مثال باید به همین فولکس واگن گلف R و آئودی RS3 اشاره کنیم. در حالی که، دومی نسخه لوکس تر و گران تر اولی به حساب می آید. گلف R از یک پیشرانه ۲٫۰ لیتری ۴ سیلندر خطی مجهز به توربو شارژر تغذیه می شود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. این پیشرانه با یک جعبه دنده ۷ دنده اتوماتیک دو کلاچه هماهنگ است که قدرت را به تمام چرخ های خودرو می رساند.

حال اگر فکر می کنید گلف R اندکی بی روح و تکراری است، می توانید به آئودی RS3 هم فکر کنید. در ویدیو درگی که در این صفحه گذاشته ایم، تیم “carwow” قدرت RS3 را به خوبی به رخ مخاطبان می کشاند. RS3 خودرویی بود که با تمام شایستگی هایش هرگز وارد بازار آمریکا نشد. این هاچ بک فوق العاده، بر خلاف بیش تر همکلاسانش، به جای پیشرانه ۴ سیلندر تقویت شده از موتوری ۵ سیلندر استفاده می کند. پیشرانه ۵ سیلندر توربو شارژ آئودی با ۴۰۰ اسب بخار قدرتش تمام رقبای ۴ سیلندر را به شرمساری وا می دارد.

مرسدس بنز AMG A45 S هم از اسپرت ترین هاچ بک های ساخته شده در چند سال اخیر است. زیر کاپوت این موشک زمینی زرد رنگ پیشرانه ۲٫۰ لیتری ۴ سیلندری خفته است که به مدد توربو شارژر ۴۲۱ اسب بخار قدرت را روی آسفالت می آورد. بی شک این قوی ترین پیشرانه ۴ سیلندری است که در طول تاریخ صنعت خودروسازی روی یک اتومبیل قرار می گیرد. این نیروگاه قدرتمند به جعبه دنده ای ۸ دنده و دوکلاچه متصل می گردد. این جعبه دنده توان تولیدی موتور را به وسیله سیستم ۴Matic مرسدس بنز به هر ۴ چرخ خودرو منتقل می سازد.

اما پرسش اصلی هنوز پا برجاست! آیا این سه هاچ بک قَدَر با تمام توانمندی هایشان از پس ب ام و M2 بر می آیند؟ به خصوص که M2 هم به اعتبار بازوی اسپرت ساز باواریایی ها در این رقابت حضور یافته است. آیا اسپرت های چهار چرخ محرک بر روی زمین خیس هم می توانند گردن کشی کنند یا نه؟ شما را به تماشای این درگ دیدنی دعوت می کنیم.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.