درگ مینی الکتریکی جدید با بنزینی قدیم + ویدیو

مینی الکتریکی

«مینی» به تازگی اعلام کرده بود که احتمالاً نسل بعدی «جان کوپر» فاقد پیشرانه های درون سوز است و فقط با قوای محرک الکتریکی عرضه خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خبر شاید در وهله اول چندان خوشایند به نظر نرسد، اما کمپانی بریتانیایی مینی، از مدت ها قبل، گام های لازم به سمت تمام الکتریکی شدن را برداشته است. مینی کوپر SE نخستین محصول تمام الکتریکی مینی خواهد بود که از موتور متواضع ۱۸۴ اسب بخاری با ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور بهره خواهد برد.

اما کانال یوتیوبی “Fast Lane Car” تصمیم گرفته است که مینی های جدید و قدیم را رو در روی یکدیگر قرار دهد: مینی EV جدید در برابر مینی جان کوپر از نسل RS5. البته باید بدانید که این JCW، توسط نمایندگی مینی، به کیت قدرتی JCW مجهز شده است. سیستم القایی ارتقایافته، اگزوزهای جدید و ریمپ ECU، تغییرات قابل ذکر در این کیت هستند. به لطف این تغییرات شرکتی، قدرت خودرو اکنون به حدود ۲۰۰ اسب بخار رسیده است که از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو انتقال می یابد.

تا این جای کار، حداقل بر روی کاغذ، نسخه بنزینی با اختلاف اندک جلوتر است. مینی JCW 2010 قادر است در مدت زمان ۶٫۸ ثانیه، سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حال آن که جانشین مدرن تر و الکتریکی آن، در مدت ۷٫۳ ثانیه، صفر تا ۱۰۰ را پر می کند. همان طور که می توان حدس زد، رقابت بین دو خودرو در مسابقه درگ بسیار نزدیک است.

شما احتمالاً با دیدن نتیجه مسابقه شگفت زده خواهید شد! اما دو دلیل اصلی برای این موضوع وجود دارد. نخست این که JCW، محصول جدیدی از مینی نیست. این به آن معناست که نسبت به محصولات بنزینی جدیدتر مینی، اسب بخار کم تری از زیر کاپوتش تولید می کند. دوم این که شما در JCW مجبور به تعویض و شیفت دادن دستی دنده ها هستید. موردی که قطعاً سرعت عمل راننده را در گرفتن بهترین نتیجه از پرفورمنس خودرو تحت تأثیر قرار می دهد. اما سرانجام، کدام یک از این دو برای راندن هیجان انگیزتر است؟ ویدیوی درج شده در این صفحه را ببینید تا متوجه همه چیز شوید.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.