درگ عجیب میان مرسدس بنز GT 63 S AMG و سوزوکی سوییفت!

بنز GT 63 S AMG و سوزوکی سوییفت
تاکنون درگ های متعددی را بین سوپراسپرت های قدرتمند یا هاچ بک های کوچک با یکدیگر دیده بودیم، اما رقابتی که امروز به آن می پردازیم در نوع خود کم نظیر است.
«مرسدس بنز GT 63 S AMG» در مقابل «سوزوکی سوییفت»، شاید در نگاه اول این رقابت چندان عادلانه نباشد. سوزوکی سوییفت یک هاچ بک اسپرت با موتور ۱٫۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ است که ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید
می کند.
بنز GT 63 S AMG و سوزوکی سوییفت
انتقال قدرت نیز از طریق جعبه دنده ۶ دنده دستی به چرخ های جلو انجام می گیرد. با این مشخصات فنی، سوزوکی سوییفت در مدت زمان ۸٫۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. با وجود این که چنین زمانی چندان قابل توجه به نظر نمی رسد، اما برای یک هاچ بک کوچک ۲۴ هزار دلاری قابل قبول است. در طرف مقابل، مرسدس بنز AMG GT 63 S خودرویی کاملاً متفاوت با سوییفت محسوب می شود.
بنز GT 63 S AMG و سوزوکی سوییفت
زیر کاپوت خودروی اسپرت چهاردر کوپه مرسدس، پیشرانه ۴ لیتری تویین توربو ۸ سیلندر با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. با استفاده از جعبه دنده ۹ دنده اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها، سوپراسپرت قدرتمند مرسدس تنها در ۳٫۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودروی قدرتمند و جذاب با قیمت پایه ای ۱۶۱٫۲۰۰ دلار در بازار آمریکا عرضه می شود.
بنز GT 63 S AMG و سوزوکی سوییفت
برای این که رقابت درگ میان این دو خودروی کاملاً بی ربط عادلانه باشد، مرسدس بنز GT 63 S مسابقه را در حالت سکون و سوزوکی سوییفت مسابقه را با سرعت بالا آغاز می کند. رقابتی عجیب که کم تر رقم می خورد. حال باید دید که آیا سوزوکی سوییفت می تواند با سرعت گیری بیش تر غول ۹۰۰ نیوتن متری مرسدس بنز را شکست دهد یا خیر.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.