درگ رنو مگان RS و هیوندای i30 N + ویدیو

رنو مگان RS و هیوندای i30 N
دو میوه ممنوعه در مقابل یکدیگر! در جدیدترین ویدیویی که کانال یوتیوب وب سایت “Car magazine” به اشتراک گذاشته است، «هیوندای i30 N» و «رنو مگان RS» را در برابر هم قرار می دهد.
مدعیانی از کره جنوبی و فرانسه که این روزها از داغ ترین هاچ بک های بازار اروپا و دیگر بازارها به شمار می روند. مگان RS این بار با پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربوشارژ به بازار آمده است. ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور که در فاصله دور موتور ۲,۴۰۰ تا ۴,۸۰۰ rpm آزاد می گردد. اعداد و ارقام گفته شده، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۵٫۸ ثانیه ای را به مگان RS می دهند که جالب توجه است.
در آن سوی میدان، فرزند شرور هیوندای ایستاده است. i30 N با پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربو ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گشتاور پیشرانه i30 N نیز از دور ۱,۵۰۰ تا ۴,۷۰۰ rpm در دسترس راننده قرار می گیرد. نکته قابل توجه این جاست که در هر دو خودرو، قدرت موتور به چرخ های جلو انتقال می یابد و هر دو از جعبه دنده ۶ دنده دستی برخوردارند.
اگر به طور پیش فرض، اعداد و ارقام بالا را درنظر بگیریم، می توانیم نتیجه ای بسیار نزدیک را برای درگ بین این دو پیش بینی کنیم. مگان RS بر روی کاغذ اندکی قدرتمندتر است، درحالی که، وزن کم تری هم دارد. همین ترکیب قدرت بیش تر و وزن کم تر، برگ برنده را در شروع حرکت به هاچ بک فرانسوی می دهد. اما در ادامه، نماینده کره ای ها فاصله خود را با رقیب فرانسوی کم تر و کم تر می کند. درنهایت، خودرو برنده با ثبت زمان ۱۴٫۴۴ ثانیه در مقابل تایم ۱۴٫۸۹ ثانیه ای رقیب، مدال برتری را به گردن خود می آویزد. بیش از این، کاسه صبر شما را لبریز نمی کنیم! به تماشای ویدیو بنشینید و از درگ بین دو قاره و دو برند لذت ببرید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.