درگ جیپ چیروکی ترک هاوک با آلفارومئو کوادری فوگلیو + ویدیو

درگ جیپ چیروکی با آلفارومئو کوادری

ممکن است برخی این دو SUV قدرتمند را برادر و حتا از یک مادر بدانند: «استلویو کوادری فوگلیو» و «گرند چیروکی ترک هاوک».

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هر دو زیر چتر «فیات کرایسلر» هستند، اما «آلفارومئو» کجا و «جیپ» کجا؟ یکی از قماش زیبارویان ایتالیایی و دیگری از دار و دسته قلدرهای آمریکایی. قطعاً هر دو به اندازه کافی در صنعت خودروسازی شناخته شده هستند. با این اوصاف، با یک زوج SUV اسپرت طرف هستیم که هر دو از پرفورمنسی بالا برخوردارند. اگر هنوز آن ها را نشناخته اید، بد نیست بدانید استلویو QV یک پیشرانه ۳٫۰ لیتری ۶ سیلندر را زیر کاپوت خود جای داده است، پیشرانه ای که ۵۰۳ اسب بخار قدرت تولید می کند. هرطور که حساب کنید، این قدرت، هرگز عدد کمی نیست! در آن سوی میدان، جیپ ترک هاوک، پیشرانه ۶٫۲ لیتری هلکت را قرض گرفته است. یک موتور سوپرشارژ ۸ سیلندر که با ۷۰۷ اسب بخار قدرتش لرزه بر اندام هر رقیبی می اندازد.

با وجود این نابرابری که بین دو محصول آلفارومئو و جیپ مشاهده می شود، بر روی کاغذ، آلفا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۳٫۸ ثانیه پر می کند و در مدت زمان ۱۱٫۸ ثانیه مسیر یک چهارم مایل را می پیماید. این اعداد و ارقام فاصله چندانی با ترک هاوک را نشان نمی دهند! چراکه نسخه قدرتمند چیروکی هم در ۳٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و در مدت زمان ۱۱٫۶ ثانیه مسیر هم‌مسافت با آلفا را می پیماید. درنتیجه به نظر می رسد اگر درگ ۴۰۰ متر را میان دو خودرو برگزار کنیم، رقابتی تماشایی بین آن ها شکل می گیرد.

اما چه سرنوشتی در انتظار نتیجه این مسابقه است؟ آلفا در ابتدای مسیر پیش می افتد. لانچ SUV ایتالیایی بسیار خوب و دیدنی است. تا نیمه های مسیر هم استلویو همچنان پیشرو است، اما چیزی نمانده به انتهای مسیر که ۷۰۰ اسب بخار ترک هاوک به کمکش می آیند و با فاصله ای بسیار جزئی از کوادری فوگلیو سبقت می گیرد. ۱۲٫۳۷ و ۱۲٫۷۷ ثانیه! جیپ با ۰٫۴ ثانیه اختلاف برنده رقابت است. اگرچه آلفا هم به خوبی توانست شایستگی خود را اثبات کند.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.