درگی متفاوت بین لامبورگینی آونتادور SVJ و مک لارن ۷۲۰S

درگی متفاوت بین لامبورگینی آونتادور SVJ و مک لارن 720S
مگر این که سال گذشته شما زیر یک تخته سنگ بزرگ فارغ از رخ دادهای دنیا زندگی کرده باشید که ندانید مک لارن ۷۲۰S، یک حیوان وحشی مطلق در مسابقات درگ است!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودرویی بی نظیر که یک تنه، بسیاری از سوپر اسپرت های معروف جهان را به چالش می کشد. در این ویدیو، این غول انگلیسی همچنان ادعا می کند که می خواهد یکی از بهترین خودروهای ساخت ایتالیا را قربانی کند! این خودروی نام آور، لامبورگینی آونتادور SVJ است. حواس تان باشد این آونتادور استاندارد LP 700-4 نیست! از سویی دیگر، لامبورگینی با عرضه نسخه Superveloce Jota، یکی از خشمگین ترین گاوهای ایتالیایی در صنعت خودروسازی را معرفی کرده است که توجه بسیاری از خودرو دوستان را جلب می کند.
بی درنگ به مقایسه ویژگی های فنی دو خودرو می پردازیم تا برای بسیاری از افراد که در رقیب بودن این دو خودرو و قرار گرفتن مک لارن در برابر لامبو شک دارند، شفاف سازی کنیم. یکی از موتور ۸ سیلندر با ۷۱۰ اسب بخار قدرت بهره می برد، در حالی که دیگری با برخورداری از پیشرانه ۱۲ سیلندر، ۵۰ اسب بخار بیش تر، تولید می کند. هر چند در مقایسه این خودروها، تنها نباید به اسب بخار آن ها توجه کرد. به عنوان مثال، میزان گشتاور هر پیشرانه نیز باید بررسی گردد. ۷۲۰S در دور موتور ۵۵۰۰ rpm، گشتاوری به اندازه ۷۷۰ نیوتن متر تولید می کند، این عدد در مقایسه با گشتاور ۷۲۰ نیوتن متری SVJ که در دور ۶۷۵۰ rpm به دست می آید، برتری دارد.
البته از نقش جعبه دنده در خودرو نیز نباید غافل شد. آونتادور SVJ همچنان از جعبه دنده ISR هفت دنده دو کلاچه بهره می برد، در حالی که مک لارن از جعبه دنده جدیدتری استفاده کرده که آن هم از نوع هفت دنده دو کلاچه است و سرعت عمل مناسبی در تعویض دنده ها از خود نشان می دهد. نکته قابل توجه این است که لامبورگینی از ساختار چهار چرخ محرک استفاده می کند، در حالی که مک لارن به دیفرانسیل محرک عقب اکتفا کرده است. گزینه بسیار مهم بعدی، وزن خالص دو خودرو است. این لامبورگینی خلاف جثه نه چندان بزرگ اش، وزن پایینی ندارد و در صورت ایستادن روی باسکول، عقربه ترازو عدد ۱٫۵۲۵ کیلوگرم را نشان می دهد! البته مک لارن هم چندان سبک نیست. با این حال، وزن آن ۲۵۲ کیلوگرم کم تر از لامبو است. این اختلاف وزن در میدان عمل تا حد زیادی می تواند به نفع ۷۲۰S تمام شود.

در هر صورت، هر دو خودرو در دسته سوپر اسپرت ها قرار می گیرند. با این حال، تفاوت های بسیاری میان SVJ و ۷۲۰S وجود دارد. این تفاوت ها به خوبی از نتیجه رقابت درگ بین این دو، قابل برداشت است. در واقع این دو خودرو با اهداف متفاوتی ساخته شده اند. لامبورگینی آونتادور SVJ با کشش بالای پیشرانه، بیش تر مناسب مسیرهای طولانی است. از آن طرف مک لارن، ۷۲۰S را با هدف خودنمایی در درگ های کوتاه، طراحی کرده است.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.