خودرو مینی، کوچک‌تر می‌شود

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مدیر مینی در حاشیه نمایشگاه فرانکفورت اطلاعاتی جالب درباره نسل بعدی مینی به خبرنگاران داد. به گفته برند کوربر، مدل جدید هاچ‌بک انگلیسی که قرار است سه سال دیگر به بازار عرضه شود با قوای محرکه الکتریکی ساخته می‌شود و از نظر ابعاد از مدل کنونی کوچک‌تر خواهد بود.

مدیران 777 مدیران 777

کوربر معتقد است بزرگ‌تر شدن ابعاد مینی در طول ده سال گذشته باعث شده ظاهر ماشین از قواره بیفتد و به همین دلیل او می‌خواهد ابعاد ماشین کوچک‌تر شود. بزرگ‌تر شدن ماشین‌ها در طول زمان یک روند طبیعی بوده است. تغییر استانداردهای ایمنی هنگام تصادف، بزرگ‌تر شدن سایز مردم و همین طور استفاده از لاستیک‌های بزرگ‌تر، از جمله دلایلی است که طراحان خودرو را ناگزیر کرده تا هر بار نسل جدید ماشین‌ها را پهن‌تر و بزرگ‌تر طراحی کنند.

مدیر مینی اما می‌گوید، الکتریکی شدن ماشین‌ها این فرصت را فراهم کرده که بتوان بدون دست زدن به فضای اتاق ماشین‌ها را کوچک‌تر طراحی کرد. با حذف موتور درون‌سوز، جای زیادی در جلوی ماشین باز می‌شود که می‌توان آن را به اتاق اضافه کرد. به این ترتیب می‌توان ماشین‌های کوچکی تولید کرد که جای کافی برای سرنشینان داشته باشد.

علاقه مینی به کوچک‌تر کردن ابعاد ماشین تازه نیست. مینی در سال ۲۰۱۱ کانسپتی به نام راکت‌من ساخت که نشان می‌داد شرکت در حال بررسی ساخت یک مدل کوچک است.

اولین مدل مینی در فرم جدید در سال ۲۰۰۱ و پس از خرید این شرکت توسط ب‌ام‌و به بازار آمد. این ماشین به مراتب کوچک‌تر از نسل کنونی بود. مدیر مینی می‌خواهد مدل آینده از نظر ابعاد به ماشینی که در سال ۲۰۰۱ عرضه شد نزدیک‌ شود.

علاوه بر مینی جدید، شرکت در حال بررسی تولید یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر است. برند کوربر می‌گوید ابعاد شاسی‌بلند کنونی شرکت برای اروپا مناسب است، اما ماشین برای بازار چین و آمریکا کوچک است و لازم است مینی مدلی مناسب برای این بازارها بسازد.

مینی همچنین تولید ماشین با موتور دیزل را متوقف کرده و نسل بعدی ماشین‌هایش را تنها با قوای محرکه الکتریکی و موتور بنزینی بسازد. در بلندمدت همه محصولات شرکت تنها با موتور الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.