خودروی کوچک برقی چانگان از راه رسید

چانگان بنی

به تازگی کمپانی «چانگان» نسخه الکتریکی «چانگان بنی» یا «ای استار» را به صورت رسمی تولید و روانه بازار کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

این خودرو در بازار چین قیمت پایه ۶۹۸۰۰ یوان را دارد، یعنی حدود ۱۰ هزار دلار، که می توان گفت این قیمت برای یک خودروی کوچک برقی قیمت خوبی به حساب می آید و بنی الکتریکی می تواند در این کلاس بازار خوبی را تجربه کند. ای استار، که حالا جایگزین بنی الکتریکی شده است، از نظر ظاهری به مراتب ظاهری اسپرت تر و جوان پسندتر را دارد. از نظر ابعاد، چانگان ای استار طول ۳۷۷۰ میلی متر، عرض ۱۶۵۰ میلی متر و ارتفاع ۱۵۷۰ میلی متر را دارد و فاصله محوری این خودرو ۲۴۱۰ میلی متر است. با این ابعاد و مقایسه آن نسبت به خودروهای هم رده متوجه می شویم که این خودرو از نظر طولی کمی بزرگ تر از رقبایش است و در نتیجه فضای داخلی آن نسبت به خودروهای کوچک دیگر بیش تر است. از نظر طراحی با خودرویی دقیقاً مشابه بنی مواجه هستیم، با کمی تغییرات، که ظاهر خودرو را مدرن تر کرده است. برای مثال جلوپنجره طرح برجسته و بسته به خود گرفته است و سپر در کناره ها خطوطی سبز رنگ دارد، اما در کل اصول طراحی و خطوط دقیقاً همان است که در بنی الکتریکی ۲۰۱۹ دیده می شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
چانگان بنی

درون خودرو نیز خطوط سبزرنگ را می بینیم و المان های طراحی مدرن را می توان در تمام قطعات داخلی دید. یک صفحه یکپارچه، که شامل دو صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی می شود، سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو را تشکیل داده است. این نوع طراحی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، یعنی همین صفحه یکپارچه، حالا تبدیل به یکی از المان هایی شده است که در دیگر محصولات جدید چانگان می بینیم. خروجی های تهویه به صورت افقی در راستای خطوط سبز طراحی شده اند و زیر صفحه نمایش در وسط دکمه های مربوط به تهویه را می بینیم. به طور کل می توان گفت چانگان ای استار با سطح بالایی از کیفیت و مدرن طراحی شده است و چانگان پیشرفت خود را به خصوص در طراحی داخلی در این خودرو به خوبی نشان داده است.

مشخصات فنی چانگان ای استار دقیقاً مشابه بنی الکتریکی است، یعنی نهایت قدرت ۷۴ اسب بخار و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور. باتری ۳۲٫۲ کیلوواتی این خودرو، که گفته می شود توسط بی وای دی تأمین می شود، این قابلیت را به ای استار می دهد تا با یک بار شارژ کامل مسافت ۳۰۱ کیلومتر را بپیماید.

چانگان بنی

چانگان، در بین خودروسازان چینی، موفق ترین و مهم ترین قراردادهای همکاری مشترک را امضا کرده است. قراردادهایی با برندهای سوزوکی، فورد، مزدا و گروه پژو – سیتروئن که همه باعث پیشرفت محصولات این کمپانی شده اند. محصولات دی اس، در چین و در کارخانه چانگان تولید می شوند و همین دادوستدهای صنعتی باعث شده انتقال تکنولوژی به خوبی برای چانگان اتفاق بیافتد و حالا پیشرفت را در محصولات جدید این نشان می بینیم.

پیش تر از بنی بنزینی به عنوان یکی از جایگزین ها احتمالی پراید در سایپا یاد می شد. خودرویی که با پیشرانه ۱٫۴ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۱ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر قدرت حرکتی بالایی داشت. با توجه به همکاری سایپا با چانگان، باید دید آیا مدل جدیدی از این کمپانی به سایپا می آید یا خیر.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.