تیگوان به پرفروش ترین خودروی گروه فولکس واگن تبدیل شد

فولکس واگن تیگوان

«فولکس واگن تیگوان» در بهار سال ۲۰۲۰ به رکورد تولید ۶ میلیون دستگاه از زمان شروع عرضه، از سال ۲۰۰۷ تاکنون، رسید.

مدیران 777 مدیران 777

تنها در سال گذشته، «فولکس واگن» موفق به تولید ۹۱۰٫۹۲۶ دستگاه از شاسی بلند کامپکت تیگوان شد. بدین ترتیب، تیگوان نه تنها به پرفروش ترین خودروی برند فولکس واگن، بلکه به پرفروش ترین محصول در میان تمامی برندهای زیرمجموعه این گروه خودروسازی تبدیل شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
فولکس واگن تیگوان

با توجه به محبوبیت روزافزون خودروهای شاسی بلند و عرضه تیگوان در ۸۰ درصد کشورهای جهان، این موضوع چندان هم شوکه کننده به نظر نمی رسد. شاید برای تان عجیب باشد، اما فولکس واگن در سال گذشته در هر ۳۵ ثانیه یک دستگاه تیگوان تولید کرد. به لطف نتایج خیره کننده در سال ۲۰۱۹، تیگوان افزون بر تبدیل شدن به محبوب ترین شاسی بلند اروپا، لقب یکی از سه خودروی شاسی بلند محبوب در جهان را نیز تصاحب کرد.

نسل اول

فولکس واگن تیگوان

نسل اول فولکس واگن تیگوان در پاییز سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد. از زمان ورود به بازار در سال ۲۰۰۸، تیگوان با فروش ۱۵۰٫۰۰۰ دستگاه در سال اول به عنوان محبوب ترین شاسی بلند بازار آلمان شناخته شد.

فولکس واگن تیگوان

با بهره گیری از پیشرانه های مختلف بنزینی و دیزلی توربوشارژ به همراه انتخاب های مختلف جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت به چرخ ها، سبد محصولات تیگوان از ابتدا با تنوع قابل توجهی عرضه شد. فولکس واگن در سال ۲۰۱۱ از مدل فیس لیفت تیگوان رونمایی کرد که از طراحی جدیدی بهره می برد. این مدل برای اولین بار آمار فروش تیگوان را به ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه رساند.

فولکس واگن تیگوان

نسل دوم

در ماه آوریل سال ۲۰۱۶، فولکس واگن از نسل دوم تیگوان بر مبنای پلتفرم MQB رونمایی کرد. پلتفرم MQB تقریباً تمامی مشخصات تیگوان از ظاهر گرفته تا پیشرانه و فناوری را تغییر داد. انتخاب های پیشرانه از گذشته نیز متنوع تر شد و بازه قدرتی بین ۱۱۳ تا ۲۳۷ اسب بخار را ارائه داد.

فولکس واگن تیگوان

در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار نسخه لانگ ویل بیس از تیگوان نیز معرفی شد که فاصله طولی بین محورهای آن به میزان ۱۱۰ میلی متر افزایش یافت. این خودرو، که با نام «تیگوان Allspace» در بازار اروپا شناخته می شود، فضای کابین بیش تری را ارائه می دهد تا سرنشینان راحت تر باشند. انتخاب ۷ صندلی نیز به صورت آپشن برای این خودرو درنظر گرفته شده است.

فولکس واگن تیگوان

به لطف تقاضای چشمگیر در بازارهای چین و آمریکا، تیگوان XL به موفق ترین نسخه در سبد محصولات شاسی بلند محبوب آلمانی تبدیل شده است. نسخه XL هم اکنون ۵۵ درصد ظرفیت تولید تیگوان را به خود اختصاص داده و از سال ۲۰۱۹ تاکنون با پیشرانه پلاگین هیبریدی نیز در چین عرضه می شود. فولکس واگن تیگوان در چهار خط تولید در سه قاره مختلف تولید می شود.

فولکس واگن تیگوان

مدل استاندارد ویل بیس در خط تولید ولفسبورگ آلمان برای بازارهای اروپا، آفریقا و آسیا و اقیانوسیه ساخته می شود. خط تولید دیگری نیز در روسیه برای این مدل درنظر گرفته شده که تقاضای بازار روسیه و کشورهای آسیایی همسایه را تأمین می کند. مدل لانگ ویل بیس در دو خط تولید شانگهای چین و پوئبلا در مکزیک برای بازارهای آمریکا، اروپا، آسیا و اقیانوسیه و آفریقا تولید می شود. داستان موفقیت تیگوان با معرفی مدل فیس لیفت در اواخر سال ۲۰۲۰ ادامه می یابد. همچنین، قرار است مدل های پلاگین هیبریدی و بسته قدرتی R نیز به بازار عرضه شوند.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.