تویوتا سوپرای ۴ سیلندر معرفی شد

تویوتا سوپرا

چند ماه بعد از رونمایی نسل جدید «تویوتا سوپرا»ی ۶ سیلندر در نمایشگاه خودرو دیترویت، اکنون مدل ۴ سیلندر این خودرو نیز در بازار اروپا معرفی شده است.

مدیران 777 مدیران 777

پیش تر، تنها بازاری که تویوتا سوپرا ۴ سیلندر در آن عرضه می شد بازار ژاپن بود. اکنون این خودرو در بازار اروپا نیز به صورت رسمی معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی

تویوتا سوپرا

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ این خودرو که توسط ب ام و طراحی و تولید شده است، ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت در حالت استاندارد نیز توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک انجام می گیرد. با این تفاسیر، با وجود پیشرانه ضعیف تر نسبت به مدل ۶ سیلندر، سوپرای ۴ سیلندر تنها در ۵٫۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت خودرو نیز به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نصب پیشرانه ۴ سیلندر برای تویوتا سوپرا A90 مزیت هایی را نیز به همراه داشته است.

تویوتا سوپرا

با نصب این پیشرانه وزن خودرو ۱۰۰ کیلوگرم کاهش یافته و به دلیل ابعاد کوچک تر نسبت به بلوک موتور ۶ سیلندر، پیشرانه عقب تر رفته تا نسبت وزن ایده آل ۵۰/۵۰ به دست آید. اولین نمونه های تویوتا سوپرا ۴ سیلندر در بازار اروپا با بسته ظاهری “Fuji Speedway” عرضه می شوند. در این مدل مخصوص از رنگ سفید برای بدنه استفاده شده و آینه های کناری قرمزرنگ هستند. رینگ های ۱۹ اینچی مات تیره نیز دیگر ویژگی متمایزکننده این مدل محدود خواهد بود. از مدل محدود “Fuji Speedway” تنها ۲۰۰ دستگاه در اروپا عرضه خواهد شد.

کابین

تویوتا سوپرا

در کابین خودرو از ترکیب پوشش چرم قرمز و مشکی استفاده شده است. پوشش قرمز در زیردستی میانی، فرمان و رودری ها دیده می شود. در قسمت هایی از داشبورد خودرو نیز از تریم فیبرکربن استفاده شده است. نمایشگر ۸٫۸ اینچی سیستم سرگرمی و سیستم صوتی به همراه ۴ بلندگو از دیگر ویژگی های کابین تویوتا سوپرای ۴ سیلندر است.

سیستم های ایمنی و آپشن ها

تویوتا سوپرا

سیستم های ایمنی به کاررفته در سوپرا شامل سیستم Pre-Crash به همراه ترمزگیری خودکار، شناسایی عابرپیاده و دوچرخه سواران با قابلیت ترمزگیری، راهنمای ماندن در خط به همراه فرمان دادن، شناسایی علائم ترافیکی و راهنمای کنترل سرعت می شود. سیستم های یادشده به صورت استاندارد در تویوتا سوپرا پایه ای نصب هستند. برای خریداران اروپایی دو بسته Connect pack و Sport pack قابل سفارش است. در بسته اول، سیستم مسیریابی داخلی و قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات موجود خواهد بود.

تویوتا سوپرا

 در بسته دوم، که جنبه فنی دارد، ویژگی هایی همچون دیفرانسیل فعال، سیستم تعلیق سازگار متغیر و ترمزهای قدرتمندتر وجود دارند. بسته ای با نام Premium pack نیز موجود است که در آن ویژگی هایی با هدف راحتی بیشتر عرضه می شود. این ویژگی ها شامل سیستم صوتی JBL با ۱۲ بلندگو، هدآپ دیسپلی، سیستم شارژ وایرلس موبایل، پوشش چرم تیره و صندلی های برقی با حافظه می شود. عرضه تویوتا سوپرای ۴ سیلندر در اروپا از ماه مارس آغاز می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.