تقابل فراری، نیسان و ب ام و در مسابقه درگ

تقابل فراری، نیسان و ب ام و در مسابقه درگ

کانال یوتیوب “Carwow” در جدیدترین رقابت درگ خود، سه نماینده از «فراری»، «نیسان» و «ب ام و» را درکنار یکدیگر قرار داده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در جدیدترین ویدیوی منتشرشده از سوی Carwow شاهد رقابت سه خودروی «فراری GTC4Lusso»، «ب ام و M8 کامپتیشن» و «نیسان GT-R» خواهیم بود. از میان سه خودروی یادشده، هر کدام در بحث قدرت، گشتاور و وزن به نسبت دیگری برتری دارند. در ابتدا به بررسی ویژگی های فنی این خودروها می پردازیم.

نیسان GT-R

نیسان GT-R

نسل کنونی «نیسان جی تی آر» با بهره گیری از پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر VR38DETT، قدرت ۵۶۵ اسب بخار و گشتاور ۶۳۳ نیوتن متر را تولید می کند، اما جی تی آر ۲۰۱۴ موجود در رقابت از پیشرانه تقویت شده بهره می برد که اکنون ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بدون شک مهم ترین مزیت نیسان جی تی آر نسبت به رقبا، وزن کم تر آن است.

نیسان GT-R

ب ام و M8 کامپتیشن

ب ام و M8 کامپتیشن

ب ام و M8 با بهره گیری از بسته قدرتی کامپتیشن و پیشرانه ۴٫۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو، ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۸ سرعته DCT اتوماتیک به تمامی چرخ ها انجام می گیرد. یکی از نقاط قوت ب ام و M8، بهره گیری از سیستم لانچ کنترل مخصوص سرعت گیری اولیه است. وزن بیش از ۱٫۹ تن مهم ترین نقطه ضعف این خودرو به شمار می رود.

ب ام و M8 کامپتیشن

فراری GTC4Lusso

فراری GTC4Lusso

نماینده ایتالیا در این رقابت از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶٫۳ لیتری تنفس طبیعی بهره می برد. این پیشرانه ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب صورت می گیرد. وزن خودرو نیز همانند ب ام و به نزدیک ۱٫۹ تن می رسد.

فراری GTC4Lusso

با توجه به اطلاعات روی کاغذ، شاید بتوان برنده مسابقه را از پیش تعیین کرد، اما نتیجه ای که در واقعیت رقم می خورد با پیش بینی ها کاملاً متفاوت است. اکنون شما را به دیدن ویدیوی این رقابت جذاب دعوت می کنیم.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.