تصاویر جاسوسی هیوندای i20 N منتشر شد

تصاویر جاسوسی هیوندای i20 N منتشر شد
“هیوندای” برای رقابت با فولکس واگن پولو GTI و فورد فیستا ST در حال انجام تست ها بر روی هیوندای i20 N است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدت ها بود شایعه ها و گمانه زنی ها در مورد تولید نسخه N از هیوندای i20 وجود داشت و اکنون با تصاویر جاسوسی منتشر شده در فضای مجازی، مطمئن هستیم هیوندای با این هاچ بک جذاب به بازار خواهد آمد. البته تصاویر منتشر شده از انجام تست های اولیه خبر می دهد و در نگاه نخست، این خودرو تفاوتی با نسخه معمولی i20 ندارد اما با دقت بیش تر متوجه تغییرات این مدل می شویم.
تصاویر جاسوسی هیوندای i20 N منتشر شد


برای مثال، سپر عقب دست خوش تغییرهایی شده و دو خروجی اگزوز در آن دیده می شود. از زوایه نمای کناری هم متوجه ارتفاع کم تر این خودرو نسبت به نسخه معمولی می شویم. همچنین رینگ های بزرگ تری در این خودرو دیده می شود و ترمزهای آن متفاوت تر به نظر می رسند. اگر چه در نمای جلوی خودرو طراحی متفاوتی نمی بینیم اما بی شک در نسخه نهایی این خودرو تغییرهایی در این قسمت خواهیم داشت.
در بحث پیشرانه باید در نظر داشت رقیبان این خودرو فولکس واگن پولو GTI و فورد فیستا ST هستند، پس انتظار می رود در این خودرو از موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربو با پاشش مستقیم استفاده شود که توان تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت را دارد. در واقع احتمال دارد همان موتوری که در مدل های کنا و توسان استفاده می شود در این خودرو نیز به کار رود. البته می توان انتظار داشت با مهندسی پیشرفته توان این موتور را برای سری N هیوندای i20 تا ۲۰۰ اسب بخار ارتقا دهند.

انتظار می رود این مدل ابتدای سال آینده به بازار آید و از آن جایی که در سال ۲۰۲۱ نسل جدید i20 رونمایی خواهد شد پس سری N هیوندای i20 عمر کوتاهی خواهد داشت و دوباره در نسخه های جدیدتر باز طراحی می شود. البته این احتمال نیز وجود دارد که کمپانی سری N را برای i20 در نسل جدید در نظر بگیرد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.