تسلا از اشعه لیزر جهت تمیز کردن شیشه ها استفاده خواهد کرد

لیزر تسلا
«ایلان ماسک»، بنیان گذار شرکت «تسلا» عقیده دارد که خودروسازان نباید از اسکنرهای لیزری استفاده کنند. او معتقد است که برای تولید یک خودروی خودران واقعی، سنسورهای لیدار باید کنار گذاشته شوند.
اکنون به نظر می رسد که ماسک برای سنسورهای لیزری یک مورد استفاده پیدا کرده است. تسلا به تازگی ثبت اختراعی را ثبت کرده که در آن، از لیزر برای تمیز کردن شیشه ها و خصوصاً شیشه دوربین های سیستم راداری اتوپایلوت استفاده می شود. طبق پتنت جدید تسلا، اشعه های لیزر کثیفی های روی برف پاک کن، شیشه کناری یا لنز دوربین ها را شناسایی کرده و آن ها را از بین می برد.
لیزر تسلا
در عکس منتشرشده، شماتیکی از تسلا مدل S دیده می شود که روی کاپوت، ستون B و گلگیر آن از لیزر استفاده شده است. ثبت اختراع تسلا لزوماً بدین معنا نیست که این سیستم در آینده در خودروهای تسلا استفاده می شود. فن آوری جدید در ابتدا باید اثبات کند که از فن آوری کنونی پیشرفته تر، مقرون به صرفه تر و قابل اطمینان تر است. در پتنت تسلا آمده که لیزر باید با نرخی مشخص متصاعد شود و شیشه خودرو با پوشش مخصوص اکسید کوتینگ عرضه شود. بدین ترتیب به قطعات و سرنشینان خودرو آسیبی وارد نخواهد شد.
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Road and Track

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

مدیران 777 مدیران 777

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.