تداوم فروش لندکروز سری ۷۰ و FJ در امارات متحده عربی

لندکروز سری 70

با تغییر الگوی خرید خودرو و عوض شدن سلیقه خریداران امروز بازار فروش شاسی بلندهای واقعی مثل کراس اوور ها داغ نیست اما این خودروها هنوز در برخی نقاط جهان مشتریان مخصوص به خود را دارند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آمار نشان می دهد که مدل های قدیمی «تویوتا»، مثل مدل بازطراحی شده لندکروزر سری ۷۰ و FJ، در امارات به فروش می رسند و اتفاقاً فروش خوبی را تجربه می کنند. کمپانی تویوتا، که به تازگی اعلام کرده بود قصد ادامه تولید مدل های لندکروز را درکارخانه تویوتای آمریکا دارد، مدل های فوق را در همین کارخانه برای بازار امارات تولید می کند.

در کشور دیگر مثل آفریقای جنوبی هم نسخه خاصی از سری ۷۰ بازطراحی شده لندکروزر هنوز فروش دارد. در واقع لندکروزر سری ۷۰ که در بازار امارات به فروش می رسد، تا حد زیادی مشابه نسخه آفریقاست که البته تفاوت هایی در ظاهر دارد. در نمای جلو و عقب خودرو تغییراتی اعمال شده و لامپ های هالوژنی در جلو چهره برجسته تری را به این خودرو داده است. سری ۷۰ موجود در بازار امارات در دو نسخه شاسی بلند سه در و تراک یا همان پیکاپ به فروش می رسد و قیمت پایه این دو مدل حدود ۳۸ هزار دلار است.

لندکروز سری 70

بزرگ ترین تفاوت سری ۷۰ در امارات و آفریقای جنوبی در پیشرانه این دو نسخه است. لندکروزر سری ۷۰ بازار آفریقا مجهز به موتور ۴٫۵ لیتری دیزل است که خروجی ۲۰۲ اسب بخار و ۴۳۰ نیوتن متر را دارد. اما سری ۷۰ بازار امارات با پیشرانه ۴ لیتری بنزینی، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند و قدرت این پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی با جعبه دنده دستی ۵ دنده به چرخ ها منتقل می شود.

همچنین تویوتا مدل FJ کروزر را، که پیش تر تولید آن را در آمریکا متوقف کرده بود، در امارات به فروش می رساند که قیمت این خودرو در امارات از ۴۰ هزار دلار آغاز می شود. زیر کاپوت FJ کروزرهای صفر بازار امارات موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر قرار گرفته که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. نیروی پیشرانه در این خودرو توسط جعبه دنده اتوماتیک ۵ دنده به چرخ ها منتقل می شود. تویوتا FJ کروزر بازار امارات ۱۵۹ لیتر بنزین را در دو باک خود ذخیره می کند و آن طور که پیداست تویوتا به خوبی نیاز بازار امارات را شناخته و نسخه های خاص از آفرودرهای خود را دقیقاً براساس همین نیاز روانه بازار امارات می کند.

لندکروز سری 70

تویوتا لندکروزر تا چند سال پیش در نسخه های مختلف به ایران می رسید و هنوز نسخه های مختلف این شاسی بلند را در بازار ایران می بینیم. با توجه به ممنوعیت واردات خودرو و ممنوعیت حجم پیشرانه خودروهای وارداتی، احتمال حضور این نوع خودروها در ایران تقریباً صفر است، اما در صورت ورود این خودروها باید انتظار داشته باشیم ضمن استقبال خوب از آن ها، قیمت نجومی هم داشته باشند.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۳.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.