بوگاتی، شیرون R را در نمایشگاه ژنو رونمایی می کند

شیرون R

«بوگاتی» در چرخه عمر ۱۰ ساله هایپرکارِ «ویرون» با معرفی نسخه ها و ویرایش های تیون شده مختلف از آن توانست سود بی شماری را از جیب مولتی میلیاردرهای جهان به دست بیاورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نسخه های تولیدشده مختلف از ویرون در طول سال های متمادی درمجموع به ۴۵۰ دستگاه رسیدند که همان عدد برنامه ریزی شده توسط گروه «فولکس واگن» بود، اما اکثر ویرایش های خاصِ تعریف شده برای ویرون به پکیج های ظاهری و کیت های بدنه محدود می شدند، به جز، ویرایش های «سوپر اسپرت» و «گرند اسپرت ویتسی». اما در رابطه با جانشین خلف ویرون داستان متفاوتی در جریان است.

«شیرون»، که تیراژ تولید آن به ۵۰۰ دستگاه محدود شده است، پیش از این یک ویرایش اسپرت را به خود دیده بود که تغییرات سخت افزاری را شامل می شد. در کنار این ویرایش، نسخه های دیگری هم با طرح سپرهای متفاوت و کیت بدنه جدید معرفی شده اند. از جمله آن ها می توانیم به رکورددار سرعت شیرون ها یعنی نسخه سوپر اسپرت ۳۰۰+، مدل La Voiture Noire، مدل شیطانی Divo و نسخه Centodiency، به عنوان ادای احترامی به مدل افسانه ای EB110، اشاره کنیم.

پیش از این هم گفته بودیم که سال ۲۰۲۰ برای طرف داران بوگاتی سالی پربرکت و جذاب است. ماه گذشته پیچ رسمی این کمپانی در اینستاگرام تصویری رمزنگاری نشده را به اشتراک گذاشت. این تصویر خبر از ورود نسخه جدید از شیرون به دنیای سوپرخودروها می داد. اکنون ما دقیقاً می دانیم که سوپرایز جدید بوگاتی برای امسال چیست. در گزارش جدید منتشرشده از سوی پایگاه اینترنتی “Supercar Blog” آمده است که گلف تنها محصول گروه فولکس واگن نخواهد بود که از پسوند R برخوردار می شود! درواقع «شیرون R» قرار است دومین R این گروه خودروسازی باشد.

اما چه زمانی چشم مان به جمال آن روشن می شود؟ شاید خیلی زود! در همین نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰، که ماه آینده برگزار می شود، جدیدترین نسخه هایپرکارِ فرانسوی قرار است جای خالی بین شیرون اسپرت و سوپر اسپرت ۳۰۰+ را پر کند. گفته می شود این خودرو از پکیج آیرودینامیکی جدیدی بهره می برد که شامل بال عقب جدید برای ایجاد نیروی پایین برنده بیش تر می شود و به ارتقای هندلینگ خودرو در سرعت های بالا می انجامد. احتمال می دهیم خودرویی که درباره آن صحبت می کنیم هفته گذشته در آفریقای جنوبی دیده شده باشد.

در فرودگاه شهر تامبو تعدادی بوگاتی دیده شده که همگی آن ها را با استتار سنگین مخفی نگه داشته اند. حال آن که، یکی از این خودروها در قسمت عقب بلندتر از بقیه به نظر می رسد. با توجه به شایعه های شنیده شده، درباره نصب اسپویلر بزرگ تر در ویرایش جدید شیرون، بعید نیست که خودرو مورد نظر همان شیرون R نام برده باشد. البته برخی هم احتمال می دهند که خودرو دیده شده بوگاتی Divo یا Centodieci باشد. ناگفته نماند که خودرو کاورشده رینگ های متفاوتی هم نسبت به نمونه های قبلی شیرون دارد. نودمین دوره نمایشگاه خودرو ژنو در تاریخ سوم مارس امسال برگزار می شود. کافی‌ست چند هفته باقی مانده را صبوری کنیم تا در نهایت بفهمیم بوگاتی چه خواب جدیدی برای مان دیده است.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.