بایک X65؛ دومین محصول جدید دیار خودرو + تصاویر

بایک X65؛ دومین محصول جدید دیار خودرو + تصاویر
به تازگی بایک X65 با پلاک گذر موقت تردد خود را در جاده های کشور آغاز کرده و با توجه به خبرهای رسیده، گویا قرار است در آینده ی نزدیک با مشارکت شرکت دیار خودرو در گلپایگان به روز خط تولید برود. این تصویر توسط یکی از مخاطبان اسب بخار ارسال شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در حال حاضر بایک X25 در کارخانه ی دیار خودرو مونتاژ می شود و چند روز پیش هم تصاویر نسخه ی پلاک ملی این کراس اوور شهری نیز در فضای مجازی منتشر شد. البته که هنوز دیار خودرو هیچ اطلاعات رسمی از همکاری جدید خود با بایک اعلام نمی کند و تنها با پیگیری های انجام شده، می توان به این نتیجه رسید که پس از آغاز فروش و تحویل بایک X25، کراس اوور بزرگتر این نشان چینی برای تولید وارد کارخانه ی شریک ایرانی می شود.
دیار خودرو در سال های پیش نیز به عنوان تولیدکننده و عرضه کننده محصولات بایک در ایران شناخته می شد. اما به خاطر بازاریابی ضعیف و خدمات نامناسب این نشان چینی معتبر را در کشور به شکست محکوم کرد و حال گویا برنامه دارد تا دوباره بایک را در شرایط فعلی برای مشتریان ایرانی احیا کند. بر خلاف تصور بسیاری از مردم که بایک را یک نشان خودروسازی ناشناخته می دانند، این خودروساز چینی در سطح به نسبت بالایی از فناوری و کیفیت در میان هم وطنان خود شناخته می شود و چند سالی است که فروش محصولات آن در امارات، عمان، قطر، کویت، عربستان، روسیه، مکزیک، آفریقا، آذربایجان، فیلیپین، هنگ کنگ و… انجام می شود. این خودروساز چینی در بحث تحقیق و توسعه سرمایه گذاری بالایی دارد و امروز شرکایی چون دایملر، مرسدس بنز، هیوندای و… در این بحث در کنار او حضور دارند و حتی فوتون به عنوان یکی از دستاوردهای این گروه خودروسازی شناخته می شود. همچنین با توجه به گسترده بودن زمینه ی فعالیت بایک، این خودروساز به عنوان یکی از فعالان اقتصادی مطرح چین و حتی جهان شناخته می شود.

مدیران 777 مدیران 777

حال بایک چین برنامه دارد تا پس از عرضه ی X25، بایک X65 را وارد بازار ایران کند. البته که این خودروی کراس اوور با نام بایک سنوا X65 هم شناخته می شود. X65 در بسیاری از بازارها به پیشرانه ی دو لیتری توربوی ۱۷۷ اسب بخار با گشتاور ۲۴۰ نیوتون متر مجهز است. در برخی بازارها هم این محصول بایک با پیشرانه ی ۱٫۸ لیتری توربو و ۳ لیتری شش سیلندر نیز معرفی شده است. بایک X65 به یک جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک مجهز است که می تواند توان پیشرانه را به چرخ های جلو انتقال دهد. امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم، دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، چراغشوی، استارت دکمه ای، کروزکنترل، سیستم تهویه دوگانه، صندلی های جلوی برقی، حافظه ی صندلی راننده، سنسور نور و باران و… در این خودروی چینی دیده می شود.
برخی از نمونه های بایک X65 به کیسه هوای زانوی راننده و جانبی سرنشینان عقب هم مجهز است. همچنین برخی احتمال می دهند که در ماه های آتی، کمپانی بایک سنوای X65 را فیس لیفت کند و با این تغییر بتواند فروش این کراس اوور تک دیفرانسیل را ارتقا دهد.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم که دیار خودرو چه زمانی پیش فروش بایک X25 را آغاز می کند و آیا می تواند در آینده ی نزدیک بایک X65 را هم به خط تولید خود بیاورد یا خیر؟

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.