بالاخره کیا اپتیما هیبرید در بازار ایران قیمت گذاری شد + تصاویر

کیا اپتیما هیبرید 2018
کیا اپتیما هیبرید اتاق JF، سدان نیمه لوکس کره ای است که بعد از ماه ها ماندن در انبارهای گمرک بالاخره توسط شرکت «اطلس خودرو» ترخیص شده و حال در بازار خودروی کشور یافت می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اپتیما هیبرید برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تهران سال ۱۳۹۵ رونمایی شد و قرار بود تا از چند ماه بعد پا به بازار کشور بگذارد. اما با گذشت چند ماه، مشخص شد که برنامه عرضه کیا اپتیما هیبرید آنچنان مشخص نیست و در نهایت، اواخر سال ۱۳۹۶ حضور این خودرو در بازار ایران قطعی شد. شرکت اطلس خودرو در مرحله های مختلف پیش فروش این سدان هیبریدی را تا پیش از بسته شدن واردات خودرو انجام داد و در بخشنامه های خود قیمت اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ را در بازه ۲۲۷ تا ۲۶۷ میلیون تومان اعلام می کرد.
با بسته شدن واردات خودرو در سال ۹۷، تصاویری از گمرک های کشور در فضای مجازی منتشر گردید و در آن حجم بالایی از خودروهای وارداتی بلا تکلیف دیده می شد. در میان این خودروها، تعداد قابل توجهی اپتیما هیبرید وجود داشت که نشان می داد، شرکت اطلس خودرو بر اساس برنامه ریزی واردات خودروها را انجام داده و به خاطر تصمیمات یک شبه مسئولان، امکان تحویل خودروها را به مشتریان ندارد.
اما بعد از مدت ها سردرگمی واردات کنندگان خودرو و مشتریانشان، بالاخره از چند هفته پیش ترخیص خودروهای مانده در گمرک آغاز شد و شاهد بودیم که خودروهایی چون هیوندای آزرا ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، هیوندای النترا ۲۰۱۸، سانگ یانگ رکستون G4، سانگ یانگ تیوولی و… از پارکینگ های گمرک خارج شدند. با این وجود بسیاری از مشتریان اطلس خودرو از فرایند فعالیت این شرکت در شرایط فعلی ناراضی بودند و گاهی به رسانه ها اعلام می کردند که روند ترخیص خودروهای کیا مانند سایر خودروها انجام نمی شود و گویا آن چنان مدیران این شرکت پیگیر مسائل ترخیص خودروها نیستند. به هر حال بعد از مدت ها تاخیر شاهد هستیم که بالاخره ترخیص خودروهای کیا هم آغاز شده و سدانی جدید پا به بازار ایران گذاشته است. کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ که قرار بود در تابستان ۹۷ تردد رسمی خود را در جاده های کشور آغاز کند، با بیش از یک سال تاخیر در پاییز ۹۸ به دست مشتریان رسیده است.
کیا اپتیما هیبرید 2018

کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ چه مشخصاتی دارد؟

اپتیما هیبرید اتاق JF سبک فنی مشابهی به هیوندای سوناتا هیبرید دارد. این سدان هیبریدی کیا به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی ۱۵۶ اسب بخار مجهز است که یک پیشرانه الکتریکی ۵۱ اسب بخاری نیز در کنار آن قرار دارد. گشتاور پیشرانه بنزینی ۱۹۳ نیوتن متر است و این عدد برای پیشرانه الکتریکی ۲۰۵ نیوتن متر اعلام می شود. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ را دارد و از سویی قابلیت بازیابی انرژی نیز در سامانه فنی این خودرو هم وجود دارد.
در بحث تجهیزات و امکانات می توان گفت که اپتیما هیبرید نسبت به نمونه های بنزینی ۲٫۴ لیتری ساده تر است. عمده ترین تفاوت نمونه هیبریدی و بنزینی اپتیما در بازار ایران نبود امکاناتی نظیر رادار نقطه کور، رادار خطی، دوربین ۳۶۰ درجه، پارک هوشمند و گرمکن صندلی های عقب در نمونه هیبریدی است.
همچنین در بحث ظاهری سپرها، جلو پنجره و رینگ نمونه هیبریدی و بنزینی اپتیما متفاوت است و نشان Eco Hybrid بر روی گلگیر و درب صندوق اپتیما هیبرید نصب شده است. همچنین کاسه چراغ جلو کیا اپتیما هیبرید حلقه ای آبی رنگ را دور لنز اصلی دارد.
کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ که توسط اطلس خودرو به بازار ایران آمده است، ویژگی های زیر را دارد:
استارت دکمه ای
فرمان کمکی برقی
ترمزهای الکتریکی
ترمز پارک برقی
اتوهلد
شروع حرکت در سربالایی
سیستم کنترل پایداری الکتریکی
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
صندلی های جلو برقی با حافظه تنظیمات راننده
گرمکن و سردکن صندلی های جلو
گرمکن فرمان
کروز کنترل
تنظیم حالت رانندگی
سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه
سنسور پارک جلو و عقب
نمایشگر کوچک روی داشبورد
دوربین عقب
نمایشگر اطلاعات خودرو
آینه های تاشو برقی
سقف پانارومیک
تریم داخلی چرم
شارژ بی سیم تلفن همراه
چراغ روشنایی روز
زنون و چراغشوی
سنسور نور و باران
سیستم صوتی حرفه ای
درب صندوق برقی
رینگ ۱۷ اینچی
کیا اپتیما هیبرید 2018

کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ چه قیمتی را در بازار آزاد دارد؟

در حال حاضر نمایشگاه داران و دلالان قیمت ۸۳۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان را برای این خودرو تعیین کرده اند و در میان خودروهای آگهی شده، تفاوتی در بحث امکانات و ویژگی ها وجود ندارد و همگی با گارانتی ۵ ساله شرکت اطلس خودرو عرضه می شوند. بر اساس اطلاعات اعلام شده از جانب فروشندگان مجوز شماره گذاری اپتیما هیبرید نیز صادر شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. بدیهی است که با گذشت چند هفته و ترخیص تمام موجودی این خودرو از گمرک، قیمت اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ در بازار آزاد کاهش پیدا می کند و قطعا در روزهای آتی قیمتی کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان برای این سدان هیبریدی اعلام می شود.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.