ایران خودرو با چه محصولاتی می تواند به نمایشگاه خودروی تهران 98 بیاید؟

سومین نمایشگاه خودروی تهران به کار خود پایان داد + آلبوم تصاویر

قرار است تا چهارمین نمایشگاه خودروی تهران به مدت ۴ روز از ۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود و گویا حضور برخی شرکت ها در آن قطعی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این گردهمایی خودرویی در زمینه خودرو، قطعات، لوازم یدکی و خدمات پس از فروش برپا می شود و از سویی رویکرد «رونق تولید، نهضت ساخت داخل، دستاوردها و نیازمندی ها» برای آن انتخاب شده است. آن طور که مشخص شده، با توجه به شرایط فعلی حضور خودروسازان و شرکت های تابعه نیز نسبت به سال گذشته پررنگ تر خواهد بود.

با اینکه آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران باعث شد تا سومین نمایشگاه خودروی تهران (در سال ۱۳۹۷) با رونق کمی نسبت به سال های ۹۵ و ۹۶ برگزار شود، اما گویا در دوره فعلی این نمایشگاه بحث حضور برخی نشان های خودروسازی خصوصی در آن مطرح شده است.

از سویی برخی منابع خبری این طور می گویند که با توجه به حمایت نهادهای دولتی برای برگزاری این نمایشگاه در شهر آفتاب تهران، احتمال حضور خودروسازانی چون ایران خودرو و سایپا افزایش پیدا کرده است.

ایران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۹۷ آنچنان دستاوردهای مهمی را به نمایش نگذاشت. از دستاوردهای این خودروساز دولتی در سال گذشته می توان به رونمایی پژو ۲۰۷i و ۲۰۷i صندوقدار پانورامیک اشاره کرد. از سویی این شرکت قطعات تولید داخل پژو ۳۰۱ را هم در آن زمان نیز در معرض دید عموم قرار داد و تنها در سال جاری شاهد آغاز تولید آزمایشی این سدان در کشور بودیم. همچنین پیش فروش پژو ۲۰۷i پانورامیک هم آغاز شد و در چند دوره، مشتریان این هاچ بک را برای تحویل تا اواسط سال ۱۴۰۰ ثبت نام نمودند. اما واقعیت ماجرا این است که هیچ کدام از دستاوردهای ایران خودرو در نمایشگاه خودروی گذشته، امروز در جاده های کشور دیده نمی شوند و در اختیار مشتریان قرار نگرفته اند.

با این حال برخی منابع احتمال می دهند که با توجه به تغییر مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو، در نمایشگاه خودروی تهران ۹۸ مجددا دستاوردهای جدیدی با به نمایش گذاشتن محصولات نهایی معرفی شود. با توجه به این فرضیه، احتمال آن وجود دارد که ایران خودرو برخی خودروهای جدید را به این نمایشگاه بیارود.

پژو ۳۰۱ تولید داخل خودرویی است که از تیر ۹۸ به صورت آزمایشی در ایران خودرو تولید می شود. به گفته مدیران ایران خودرو و وزارت صمت، ۳۰۱ با وجود نبود مهندسان پژو به مرحله تولید رسیده و امروز بحث داخلی سازی فراتر از ۸۰ درصد آن مطرح است. برای همین اگر حضور ایران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۹۸ قطعی شود، بدیهی است که پژو ۳۰۱ به عنوان یکی از دستاوردهای این شرکت به شهر آفتاب می آید. با توجه به رویکرد ایران خودرو در معرفی این محصول، قطعا این شرکت بر روی نسخه دنده ای ۳۰۱ مانور خواهد داد.

پژو 301

از چند ماه قبل، پیش فروش خودروهایی مانند دنا پلاس اتوماتیک توسط ایران خودرو انجام شده و به تازگی هم طرح فروش دنا پلاس توربو اتوماتیک اعلام گردیده است. بدیهی است در دوره ای که امکاناتی مانند سانروف و کیسه های هوای جانبی از دنا پلاس حذف شده و هنوز نتیجه قطعی برای نصب سامانه کنترل پایداری بر روی این سدان ملی دید نمی شود، حضور نمونه های نهایی اتوماتیک دنا پلاس و دنا پلاس توربو می تواند، اطمینان به تحویل این خودروها را به مشتریان این شرکت بدهد.

رانا پلاس، سمند LX پلاس، سورن پلاس، سورن توربو پلاس، پژو ۲۰۷i پانورامیک و پیشرانه های یورو ۵ از جمله پروژه های بخش مهندسی ایران خودرو بوده اند که از چند ماه قبل نتیجه نهایی آن مشخص شده و امروز قطعه سازان تولید قطعات این خودروهای فیس لیفت و ارتقا یافته را آغاز کرده اند. لذا می توان توقع داشت که بالاخره بعد از مدت ها، ایران خودرو به صورت رسمی این خودروهای به روز شده را در نمایشگاه خودروی تهران ۹۸ به بازار معرفی کند.

همچنین بحث معرفی خودروهای ملی جدید ایران خودرو بر روی پلتفرم ارتقا یافته PF1 که به یک کراس اوور و یک سدان رسیده است، می توان نگاه ها را به سمت غرفه این شرکت در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران بکشاند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.