اگر کیا استینگر جذاب، تبدیل به یک پیکاپ شود!

کیا استینگر پیکاپ

پیکاپ های پرفورمنس بالای آمریکایی با رنگ های جذاب و رینگ های بزرگ را به یاد دارید؟ خودروهایی که همیشه خاص بودند و با ظاهر منحصر به فردشان، طرف داران خاص خود را داشتند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودروهایی که عموماً هم با پیشرانه های غول آسای ۴٫۰ یا ۵٫۰ لیتری ۸ سیلندر معرفی می شدند. قطعاً زمانی ۳۵۰ اسب بخار قدرت یا ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، اعداد و ارقامی عجیب و غریب به حساب می آمدند و اگر خودرویی با این مشخصات به بازار می آمد، تا مدت ها صحبت از توانایی های آن نقل محافل و مجالس بود. زمانی که از آن سخن می گوییم سال های بین ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ است. فورد F-150 هم یکی از بهترین پیکاپ های تاریخ صنعت خودروسازی برای این قبیل تیون هاست. اما اگر بار دیگر، خبر از ورود پیکاپی پرفورمنس بالا با مشخصات ظاهری دلفریب شد، دوست دارید که توسط برند اصیل «فورد» ساخته شود یا کمپانی کره ای «کیا موتورز» آن را به تولید برساند؟ شاید این پرسشی عجیب باشد! اما کیا هم به سادگی می تواند وارد این عرصه شود.

رندری که در مقابل چشم های شما قرار دارد، توسط هنرمندی چینی به نام “Sugar Chow” خلق شده است. این هنرمند با ایجاد تغییر در بخش عقب کابین کیا استینگر، پیکاپی خلاقانه از دل آن بیرون کشیده است که از هر زاویه ای جذاب و دوست داشتنی به نظر می رسد. کیا استینگر GTS می تواند پیکاپی کاربردی برای عاشقان دنیای این کلاس از خودروها باشد، با آن که شاسی این خودرو عملاً برای کاربری دیگر ساخته شده است! نکته جالب در طراحی این پیکاپ، اسپویلر شیشه ای تاشوی اضافه شده به انتهای محفظه بار است که جلوه ای مدرن و متفاوت به استینگر پیکاپ می دهد. البته احتمالاً در صورت تولید، این اسپویلر از ورق پلی کربنات ساخته خواهد شد!

اما وزن کم تر بر روی اکسل عقب به معنای چالاکی بیش تر هم هست! استینگر GTS هم که به طور ذاتی برای شیطنت آفریده شده است! سیستم چهار چرخ محرک قطعاً از استینگر GT سدان به نسخه پیکاپ هم خواهد رسید. حدس می زنیم که اگر روزی کیا به تولید این خودرو دست بزند، سیستم چهار چرخ محرک آن را به صورت D-AWD با سامانه Drift Mode طراحی می کند. همچون E63 S 4Matic+ که ساخته مرسدس AMG است و نسل کنونی سدان اسپرت ب ام و، M5! از طریق این سیستم شما به راحتی می توانید با فشردن یک دکمه، نیروی موتور را به اکسل عقب منتقل کنید.

صحبت درباره پیشرانه قطعاً به نمونه ۳۶۵ اسب بخاری V6 تویین توربوی موجود در استینگر GT و GTS ختم می شود. پیشرانه ای که گشتاوری کم تر از ۵۱۰ نیوتن متر نخواهد داشت. قطعاً این پیشرانه برای مقابله با فورد SVT کفایت نمی کند. اما فراموش نکنید که کیا در حال توسعه یک پیشرانه بزرگ تر و قوی تر نیز هست. حال آن که پیشرانه ۳٫۵ لیتری T-Gdi نصب شده بر روی جنسیس G80 2020 هم ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.