اگر موستانگ مک E آفرودی شود!

موستانگ مک E

شاید خیلی از «موستانگ مک E» خوش تان نیاید، اما نمی توان انکار کرد که این خودرو یکی از تأثیرگذارترین خودروهای حال حاضر جهان است.

مدیران 777 مدیران 777

خودرویی که به شدت مورد نفرت طرف داران دوآتشه موستانگ قرار دارد، اما از سویی دیگر، یک کراس اوور الکتریکی جذاب با پرفرومنس بالاست و نام «موستانگ» را هم به همراه دارد. اکنون مک E خودرویی است که همه درحال صحبت درباره آن هستند! حال یک لحظه فکرش را بکنید اگر «فورد» تصمیم به ساخت یک آفرودر از آن بگیرد چه اتفاقی می افتد؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

خب ما هنوز هیچ چیزی نمی دانیم! حتا هیچ شایعه ای هم در این باره شنیده نشده است. اما به لطف فتوشاپ و هنر دست گرافیست ها، به تازگی شاهد انتشار رندری متفاوت از مک E هستیم که آن را در لباس یک آفرودر تمام عیار به تصویر کشیده است. این رندر که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دست به دست می شود، ایده ای خلاقانه را نشان می دهد که اگر رنگ واقعیت بگیرد، می تواند بسیاری از معادلات بازار را بر هم بزند. خودرویی که حتا می تواند با نام متفاوتی معرفی شود تا بلکه باعث دل آزردگی علاقه مندان موستانگ هم نگردد!

اما نظر شما درباره این رندر چیست؟ آیا چراغ های باریک و جلوپنجره بیضی آن را می پسندید؟ دو پروژکتور LED غول آسای نصب شده در کناره های جلوپنجره هم کاملاً ژست این آفرودر خشن را تکمیل کرده اند. قسمت پایین سپر، برای هر چه خشن تر ساختن چهره خودرو، با فلاپ ها و گاردهای مشکی رنگ پوشانده شده است تا نشان دهند که این خودرو به هیچ وجه با ماسه های بیابان مهربان رفتار نمی کند! اما آیا فکر می کنید «آفرودر الکتریکی» ترکیب خنده داری است؟ خب فراموش نکنید که این رندر کلاً چیزی بیش از یک شوخی نیست و نخواهد بود!

البته بعید هم نیست که روزی فورد دست به طراحی چنین خودرویی بزند. به خصوص که از ترکیب کردن خودروهای اسپرت و آفرودی بدش نمی آید. مک E استاندارد شاید در ظاهر یک کراس اوور باشد، اما به واقع، خودرویی شهری و آنرود است که تنها با ارتفاع بلندتر از سطح زمین و برخورداری از سیستم چهار چرخ محرک می تواند در مسیرهای غیر آسفالت بهتر از خودروهای معمولی پیش برود. در تریم GT، مک E خودرویی تند و تیز است که شتاب صفر تا ۹۹ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۳٫۵ ثانیه پر می کند. این خودرو به هیچ وجه نمی خواهد تسلا را به رقابت تحریک کند، اما به جرئت، با موستانگ GT، که قبلاً با همین رنگ آبی از خط تولید فورد بیرون می آمد، تفاوت چندانی ندارد!

با توجه به بحران ناشی از ویروس کرونا، فعلاً برنامه تولید مک E در فورد به تعویق افتاده است. بعید هم به نظر می رسد که مشتریان این خودرو بتوانند تا پایان سال اتومبیل خود را تحویل بگیرند. موستانگ مک E تریم GT هم، به عنوان قوی ترین نسخه از این خودرو، غیرممکن است تا پیش از سال ۲۰۲۱ پا به عرصه تولید بگذارد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.