اوپل تولید آدام، کارل و کاسکادا را متوقف می کند

اوپل تولید آدام، کارل و کاسکادا را متوقف می کند
پیاده سازی استاندارد‌های جدید آلایندگی در اروپا سبب شده است خودروسازان دست به تغییرهایی در خطوط تولیدشان بزنند. تا میانه دهه پیش رو، بیش تر خودروسازان در نظر دارند نسخه های الکتریکی از محصولات شان را عرضه کنند تا به این طریق، میانگین آلایندگی حاصل از ناوگان خودرو‌های موجود در جهان را کاهش دهند. اگرچه این به معنای توقف تولید تمام مدل های بنزینی نیست.

مدیران 777 مدیران 777

از زمان خرید اوپل از سوی گروه PSA، استراتژی های این گروه خودروسازی به شرکت آلمانی هم سرایت کرده است. اوپل چهارشنبه هفته پیش بود که جزییات برنامه های آینده خود را به طور رسمی اعلام نمود. بخشی از هدف های گنجانده شده در برنامه این کمپانی می تواند برای عده ای خوشحال کننده باشد، اما از سویی، بخش دیگری از این برنامه، خبرهای چندان خوبی برای طرف داران این برند قدیمی ندارد. به عنوان نمونه، می توان به مدل آدام اشاره کرد که از محصولات قابل توجه اوپل در سال های اخیر بوده است. با این حال برای همکاری با برنامه های تطبیق آلایندگی و تمرکز بیش تر بر سگمنت های پر فروش، تولید آدام با سر رسیدن عمر مفید نسل کنونی، برای همیشه متوقف می شود و جایگزینی برای آن در کار نیست.
آدام فقط تا پایان سال آینده میلادی به صورت صفر کیلومتر به فروش می رسد. در عمر ۵ ساله تولید این مدل، سالانه ۵۰٫۰۰۰ دستگاه از آن توسط اوپل به فروش رسیده است. رقمی که با توجه به وضعیت کلی برندی همچون اوپل، چندان هم نا امید کننده به نظر نمی رسد اما جای کنجکاوی دارد که چرا مدیران کمپانی به خداحافظی با آدام فکر می‌کنند؟!
اوپل تولید آدام، کارل و کاسکادا را متوقف می کند


اما برنامه توقف تولید، افزون بر آدام، دامن گیر دو محصول دیگر اوپل هم می شود. کارل و کاسکادا! این دو مدل نیز در ۳ سال اخیر آمار فروشی مشابه با آدام را از خود بر جای گذاشته اند. نسخه جذاب کانورتیبل نیز که بعد‌ها به فهرست فروش اضافه شد، در سال ۲۰۱۴ تنها ۶٫۰۰۰ دستگاه فروخت.
” مایکل لوشلر “، قائم مقام اوپل، می گوید: ” با جدی شدن استاندارد‌های CO2 در صنعت خودرو، مسئولیتی بر گردن ماست که اوپل را برندی پیشرو و آینده نگر نشان دهیم و تعهد خود را نسبت به حفظ محیط زیست ثابت کنیم. ”
سپهر عظیمی
گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.