اولین کامیون آتش نشان الکتریکی برای انجام ماموریت آماده می شود

آتش نشانی
دپارتمان آتش نشانی شهر منلو پارک واقع در ایالت کالیفرنیا، اولین کامیون تمام الکتریکی آتش نشان خود را معرفی کرد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، باتوجه به گفته منابع خبری، اولین کامیون آتش نشان تمام الکتریکی جهان در شهر “منلو پارک” واقع در ایالت کالیفرنیا بکارگیری خواهد شد و دپارتمان آتش نشانی این شهر دوست دارد تا از وسایل نقلیه دوست دار محیط زیست برای مبارزه با تخریب کنندگان محیط زیست استفاده کند، هرچند معرفی این کامیون تمام الکتریکی آتش نشان به معنی شروع فعالیت آن نخواهد بود و طبق گفته ها، شروع فعالیت این کامیون در ناوگان آتش نشانی شهر “منلو پارک” از سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز خواهد شد، هرچند این کامیون تمام الکتریکی تفاوت های بسیار زیادی با کامیون های آتش نشان سنتی دارد و به همین دلیل است که عملیاتی کردن آن نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این کامیون توسط شرکت Rosenbauer در کشور اتریش ساخته شده است و در اصل یک کامیون تمام الکتریکی مفهومی خواهد بود که مخصوص برای آتش نشان ها طراحی شده است. جالب است بدانید که این شرکت یکی از ۳ تولید کننده بزرگ وسایل نقلیه آتش نشانی در جهان است و سابقه فعالیت آن به سال ۱۸۶۶ میلادی باز می گردد و تاکنون بیش از ۱۰۰ کشور جهان در ۳ قاره مختلف از محصولات این شرکت در ناوگان آتش نشانی خود استفاده می کنند.

خودرو آتش نشانی الکتریکی

شرکت سازنده این کامیون می گوید که فارغ از عدم انتشار گازهای گلخانه ای، کامیون آتش نشان تمام الکتریکی آنان یک کامیون فشرده تر سایز متوسط خواهد بود که قدرت مانوردهی آن را به شدت بالا خواهد برد. همچنین خدمه سیستم های مختلف نیز امنیت بیشتری خواهند داشت، زیرا بالا رفتن از کامیون دیگر لازم نیست و تمامی کارها از سطح زمین قابل انجام خواهد بود.

به گفته شرکت سازنده، هزینه یک کامیون تمام الکتریکی آتش نشان کاملا مجهز حدود ۱٫۲ میلیون دلار است که هزینه آن کمی بیشتر از ماشین های آتش نشان معمولی خواهد بود. اما از آنجایی که هزینه های نگهداری این کامیون نسبت به نسخه های معمولی بسیار کمتر خواهد بود، بدین ترتیب با گذشت زمان می توانیم ارزش این کامیون را بسیار بیشتر از کامیون های آتش نشان فعلی بدانیم که هزینه های نگهداری بالایی خواهند داشت.

یکی دیگر از بزرگ ترین مزیت های این کامیون تمام الکتریکی، بدنه پویا و انعطاف پذیری آن خواهد بود. به عنوان مثال می توان قسمت عقب این کامیون را تبدیل به یک مینی آمبولانس کرد تا قبل از رسیدن آمبولانس های واقعی بتوان در صحنه حادثه به مجروحان امدادرسانی کرد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.