انتشار اطلاعاتی در مورد کراس اوور برقی کیا

کراس اوور برقی کیا

پیش از این، کمپانی «کیا» اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۲۵ از ۱۱ محصول تمام برقی خود پرده برداری خواهد کرد و این ۱۱ مدل شامل تمام کلاس های خودرویی هستند. حال اطلاعات جدیدی در مورد اولین کراس اوور برقی آن ها منتشر شده است.

مدیران 777 مدیران 777

در برنامه های فروش و خدمات، اروپا همیشه یکی از استراتژیک ترین بازارها برای این خودروساز کره ای بوده است. پس تعجبی ندارد که این خودروساز هم تصمیم جدی برای رقابت در بازار برقی ها داشته باشد، چراکه سلیقه بازار در اروپا و همچنین قوانین حاکم به سمتی می رود که خودروهای برقی بدون تردید در سال های پیشِ رو جایگاه خوبی را در این بازار خواهند داشت و هر خودروساز در این سال ها می کوشد تا از قافله عقب نماند و با رقبای خود رقابت کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
کراس اوور برقی کیا

اخبار منتشرشده در مورد مدل جدید کیا حاکی از آن است که اولین محصول آن ها با مدل ۲۰۲۱ یک کراس اوور متوسط است که پلتفرم کاملاً جدید دارد و در زمینه رنج طی مسافت در رده بالایی قرار می گیرد. کراس اوور برقی کیا بر مبنای کانسپتی ساخته می شود که پارسال در نمایشگاه ژنو از سوی کمپانی ارائه شد. به عنوان اولین محصول جدید، این انتخاب هوشمندانه بوده چراکه توجه به کلاس کراس اوور امروز در بازار جهانی بیش تر و بیش تر شده و کیا می خواهد اولین محصول برقی اش پرفروش هم باشد. این خودرو براساس پلتفرم جدید E-GMP ساخته می شود، یعنی همان پلتفرمی که کیا با تحقیق و توسعه و همکاری کمپانی «ریماک» پیکربندی کرده است. براساس اطلاعات موجود، کراس اوور برقی کیا با هر بار شارژ بیش از ۵۰۰ کیلومتر طی مسافت خواهد داشت و در ۲۰ دقیقه شارژ سریع آن صورت می گیرد که برای یک خودروی برقی رنج راضی کننده ای است.

کمپانی کیا هنوز اطلاعاتی را در مورد عملکرد موتور برقی این خودرو منتشر نکرده است، اما اطلاعات منتشرشده در مورد این خودرو می گوید که شتاب این کراس اوور کم تر از ۳ ثانیه خواهد بود. با این عملکرد، کیا هم به صف رقبای جدی تسلا در بحث خودروهای برقی اضافه می شود و باید دید تا چه حد می تواند در آغاز کار موفق باشد. پس از رونمایی و فروش مدل ۲۰۲۱ این کراس اوور، انتظار می رود کیا به صورت منظم از ۱۰ محصول برقی دیگر تا سال ۲۰۲۴ رونمایی کند و سهم خوبی را در بازار خودروهای برقی برای خود به وجود آورد.

کراس اوور برقی کیا

کیا اعلام کرده است برای تمام مدل های تولیدی اش در اروپا نسخه های هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی را عرضه خواهد کرد. این یعنی در کنار مدل های برقی برمبنای پلتفرم جدید کمپانی، مدل های دیگر برقی هم با این نشان قابل خریداری خواهند بود.

آمار فروش امسال کیا نشان می دهد ۶ درصد از فروش قاره اروپای این کمپانی به مدل های سول برقی و e-Niro اختصاص دارد. این یعنی فروش برقی های کیا در اروپا، نسبت به همین بازه در سال قبل، رشد ۷۵ درصدی را داشته است و حالا کیا اعلام کرده که می خواهد تا سال ۲۰۲۶ بیست درصد از آمار فروشش در اروپا، مختص به برقی های این برند باشد که با این روند هدف دور از دسترسی به نظر نمی رسد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.