اعتراف صادقانه وزیر صنعت ، حتی در پراید و سمند هم کامل خودکفا نیستیم

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد : همه خودرو‌های ایرانی اعم از پراید و سمند که بومی‌ترین تولیدات کشور ما هستند، در حوزه قطعات الکتریکی وابسته هستند و خودرو‌های ما فقط ۸۰ درصد در داخل تولید می‌شوند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش تسنیم او با بیان اینکه قرار است هزار اتوبوس، مینی بوس و کامیون در دو سال آینده نوسازی شوند، تصریح کرد: این کار ۱۱ هزار میلیارد یورو هزینه دارد، اما دولت این کار را آغاز کرده است و ما آن را سال گذشته پیگیری کردیم و امیدواریم که درآمد‌های نفتی روی این طرح اثر نگذارد .

وی تصریح کرد: هنگامی که من به وزارت صنعت آمدم، خودروسازی در حال تعطیل شدن بود، اما ما وضعیت تولید را رونق دادیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد : همه خودرو‌های ایرانی اعم از پراید و سمند که بومی‌ترین تولیدات کشور ما هستند، در حوزه قطعات الکتریکی وابسته هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شریط تحریم واردات خودرو آزاد است، اما ما خود ممنوع کرده‌ایم، اما قطعات تحریم هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وارد کردن هر کالایی اعم از خودرو و سایر در هر بخشی که در داخل به اندازه نیاز کشور تولید می شود ممنوع است و با این موضوع هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به افزایش قیمت روغن موتور و دیگر کالاهای کشور گفت: متاسفانه دیدگاه جامعه به این سمت معطوف شده است که همه می گویند اصناف گران فروشی می کند در حالی که اصناف عموماً مراعات می کنند و دلایل افزایش قیمت ها چیز دیگری است.

وی در ادامه گفت: قیمت ها در سطح کشور کاملاً مشخص است و در سامانه ۱۲۴ که مرجع رسمی قیمت کالاهاست درج می شود و در آینده نزدیک از یک اپلیکیشن رونمایی می شود که در آن اعلام قیمت ۱۰۰ کالای پرمصرف واساسی به صورت روزانه اعلام خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.