اطلاعات اولیه تویوتا لندکروزر نسل جدید فاش شد

در روزهای گذشته برخی رسانه های ژاپنی اعلام کرده اند که بالاخره تویوتا برنامه دارد تا نسل جدید لندکروزر را در تابستان سال جاری میلادی به بازار جهانی معرفی کند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ نسل فعلی تویوتا لندکروزر که با نام اتاق ۲۰۰ (J200) در بازار جهانی شناخته می شود، سپتامبر ۲۰۰۷ معرفی شد و با مدل ۲۰۰۸ به دست مشتریان رسید. این شاسی بلند آفرودی کمپانی تویوتا به عنوان یکی از معروف ترین خودروهای SUV جهان شناخته می شود که در حدود ۱۳ سال، فروش بسیار بالایی را در مناطق مختلف دنیا داشته است. در سال ۲۰۱۶ تویوتا فیس لیفتی را برای لندکروزر اتاق ۲۰۰ معرفی کرد و تا حدی با ارتقای فنی و امکاناتی، جذابیت را به سازه فعلی این شاسی بلند به نسبت لوکس ژاپنی بازگرداند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حال خبرها حاکی از آن است که تویوتا برنامه دارد تا در تابستان ۲۰۲۰ نسل جدید لندکروزر را با کد اتاق J300 به بازار جهانی معرفی کند و این SUV پرطرفدار را با مدل ۲۰۲۱ به دست مشتریان برساند. با اینکه از سال ۲۰۱۸ بسیاری منتظر معرفی نسل جدید لندکروزر بودند و این خبر می تواند برای آن ها خوشحال کننده باشد، اما در چند روز گذشته نشر برخی اطلاعات از تویوتا لندکروزر J300 بیشتر شوکی را به هواداران این خودروی دوست داشتنی وارد کرده است!

به گزارش «بست کار وب» ژاپن، به احتمال بسیار زیاد نسل جدید تویوتا لندکروزر بدون پیشرانه های ۸ سیلندر به بازار جهانی معرفی می شود و به عبارت ساده، این شاسی بلند آفرودی در آینده نزدیک از موتورهای V8 خداحافظی خواهد کرد. البته این نکته در شرایطی اعلام شده که «ماساتو هایاشی» (خبرنگار بست کار وب)، به حذف پیشرانه ۸ سیلندر از لندکروزر جدید برای بازار ژاپن اشاره می کند و برخی احتمال می دهند که تویوتا در برخی بازارها همچنان نسل جدید لندکروزر را با پیشرانه های ۸ سیلندر عرضه نماید.

یکی دیگر از اطلاعات فاش شده در مورد این خودرو، به غافل گیر شدن هواداران تویوتا افزوده است. نصب پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی بر روی نسل جدید تویوتا لندکروزر برای بسیاری غیر قابل باور به نظر می رسد. زیرا تا به امروز قابلیت های هیبریدی هماهنگی خوبی را با تعاریف آفرود نداشته است. بر اساس اطلاعات موجود، در حال حاضر تویوتا بررسی پیشرانه های هیبرید را برای خودروهای SUV و کار و تجاری خود آغاز کرده و قرار است تا در سال ۲۰۲۱، نمونه های هیبریدی پیکاپ تاندرا و لندکروزر اتاق ۳۰۰ را به بازار عرضه کند. بسیاری بر این باور هستند که پیشرانه ای شبیه به نمونه های نصب شده در لکسوس LS500h و LC500h بر روی تویوتا لندکروزر J300 و تاندرا جدید نصب خواهد شد. این پیشرانه ها می توانند نهایت قدرت ۳۵۴ تا ۴۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۵۰۰ تا ۶۱۰ نیوتن متر به چرخ های محصولات جدید تویوتا و لکسوس منتقل نمایند.

اما نکته جالبتر این است که تویوتا برنامه دارد تا لنکروزر J300 هیبرید را مانند سایر محصولات هیبرید خود با جعبه دنده CVT عرضه کند. البته که در چند ماه اخیر، کمپانی تویوتا فناوری جدیدی را برای خودروهای هیبریدی چهار چرخ محرک خود معرفی کرده و سعی دارد تا با جعبه دنده های CVT جدید، تعریف لذت رانندگی را به سبکی متفاوت برای مالکان خودروهایش ایجاد کند.

با این وجود این اطلاعات اولیه تا حدی زیادی با تعاریف قبلی تویوتا لندکروزر در تضاد است. جعبه دنده CVT، پیشرانه هیبریدی و توربو، نبود پیشرانه ۸ سیلندر، چرخ های عقب با نیروی الکتریکی و… از جمله مواردی است که پیش از معرفی تویوتا لندکروزر J300، کاربردی و آفرودی بودن آن را به نقد می کشد. با این حال بسیاری از طرفداران لندکروزر و کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند که تویوتا همچنان به رفتار انقلابی خود ادامه می دهد و هرگز به سمتی حرکت نمی کند که تعاریف و کاربرد محبوب ترین شاسی بلندش را با انتقاد مواجه نماید. برخی کارشناسان صنعت خودرو می گویند که فعالیت های اخیر مهندسان تویوتا، خبر از تحول مهندسی در این کمپانی ژاپنی می دهند و احتمال آن زیاد است که با معرفی نسل جدید لندکروزر، برای اولین بار در دنیا قابلیت های هیبرید با آفرود در یک مسیر قرار بگیرند و هم دیگر را نقض نکنند.

در بحث ابعاد هم باید گفت که قرار است تا لندکروزر J300 با ابعاد بزرگتری نسبت به نسل فعلی به بازار جهانی معرفی شود. فاصله محوری بیشتر از جمله ویژگی هایی است که تغییر ابعاد را برای این شاسی بلند پرفروش ژاپنی ایجاد کرده است.

حال با وجود اینکه بسیاری از طرفداران تویوتا لندکروزر از شنیدن خبر نصب پیشرانه های هیبرید با جعبه دنده CVT بر روی نسل جدید این SUV شوکه شده اند، باید گفت که با توجه به کاربرد لندکروزر در بازار جهانی و اهداف مصرفی مختلف آن، قطعا کمپانی تویوتا نمونه های ساده بنزینی و دیزل آن را هم معرفی خواهد کرد تا به تواند دوباره رکود فروش این کلاس خودروها را ثبت نماید.

لازم به ذکر است که تصاویر تویوتا لندکروزر نسل جدید، به صورت شبیه سازی شده و گرافیکی توسط رسانه های چاپی و مجازی ژاپنی منتشر شده و هنوز نمی توان به صورت قطعی در مورد ظاهر این شاسی بلند جدید اظهار نظر نمود.

علی همایونی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.