احتمال فروش سانگ یانگ به جیلی یا BYD

سانگ یانگ

شرکت هندی “Mahnidra and Mahindra”، که مالکیت «سانگ یانگ» کره جنوبی را در اختیار دارد، از فروش سهم خود در این شرکت خبر داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

طبق جدیدترین اخبار به دست آمده، شرکت «ماهیندرا» در آینده ای نزدیک سهام خود در سانگ یانگ را به فروش می رساند. این تصمیم به دلیل عملکرد ضعیف شرکت کره ای در سوددهی اتخاذ شده است.

سانگ یانگ

پس از اعلام نام شرکت های «جیلی» و «بی وای دی»، به عنوان خریداران احتمالی سانگ یانگ، سهام این شرکت کره ای به میزان ۳۰ درصد افزایش یافت. در حال حاضر ۷۴٫۶۵ درصد از سهام سانگ یانگ در اختیار کمپانی هندی ماهیندرا قرار دارد. شرکت جیلی در پاسخ به شایعه های مطرح شده اعلام کرد که برنامه ای برای پیشنهادگذاری در خرید سهام شرکت سانگ یانگ ندارد.

سانگ یانگ

مسئولان شرکت بی وای دی نیز تاکنون به این اخبار واکنشی نشان نداده اند. سانگ یانگ تا ماه ژوئن سیزدهمین سه ماهه ضررده خود را تجربه کرده و عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده است. شرکت سانگ یانگ حتا پیش از همه گیری ویروس کرونا نیز با افت فروش ناشی از رقابت سنگین در بازار خودروهای شاسی بلند روبه‌رو شده بود. سهام ماهیندرا در خودروساز کره ای در مجموع ۲۷۴٫۵۹ میلیون دلار ارزش دارد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Autoblog

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.