احتمال عرضه نسل جدید چلنجر و چارجر در ۲۰۲۳

چلنجر و چارجر در 2023
ویرایش “Track Focused” به عنوان نسخه ای پرچم دار از «دوج چلنجر»، به زودی رونمایی می شود. اما این خودروساز آمریکایی درنظر دارد افزون بر این مدل، نسل کاملاً جدید این ماسل کار محبوب را نیز به جهانیان معرفی کند. در ابتدا، اعلام شده بود که جانشین چلنجر در ۲۰۲۱ به بازار می آید. اما به تازگی مشخص شده است که برنامه عرضه آن، به تعویق افتاده است. اکنون گزارش جدیدی نشان می دهد که در سال ۲۰۲۳ می توان شاهد ورود این خودرو بود.
ابتدای امسال دوج تصاویری از جزییات جانشین آینده چلنجر منتشر کرد. خودرویی که به نظر، هیجان انگیزتر از آن چه تصور می شد، می توانست باشد. به گونه ای که بر روی صفحه کیلومتر آن، عدد ۲۰۲۳ به نمایش در می آمد! اگرچه در آن موقع، بسیاری این عدد را تصادفی به عنوان کد اختصاصی نسل جدید قلمداد کردند، اما اکنون متوجه شدیم که دوج از همان زمان، برنامه عرضه این خودرو را برای سال ۲۰۲۳ بسته است.
چلنجر و چارجر در 2023
ما باید قبول کنیم که دوج با این روش، اعتباری خاص به محصول جدید خود بخشیده است. درواقع هیچ تضمینی وجود ندارد که دوج، نسل بعدی چارجر را هم در سال ۲۰۲۳ به بازار بفرستد. با این حال ما به این موضوع خوش بین هستیم و امیدواریم که این اتفاق برای هر دو خودرو، همزمان رخ دهد. با درنظر گرفتن سن و سال چلنجر، می توان گفت که این کوپه ماسل کار در سه ماهه سوم امسال، برای نخستین بار، رهبری این سگمنت را تصاحب کرده است. چرا که در مدت زمان مذکور، چلنجر توانست هر دو رقیب سنتی خود، موستانگ و کامارو را در بحث فروش، شکست دهد. ۱۱ سال است که نسل کنونی چلنجر از زمان رونمایی، تقریباً دست نخورده باقی مانده است. درحالی که رقیبان آن، فیس لیفت ها و تغییر نسل های پی در پی را تجربه کرده اند که در خلال آن ها، قدرت و تکنولوژی خود را ارتقا دادند. اما چلنجر بدون تغییر عمده ای، به مسیر ثابت خود ادامه داد و حتا موفق تر از آن دو ظاهر شد.
چلنجر و چارجر در 2023
این بدیهی است که نسل بعدی چلنجر هم به احتمال زیاد، طراحی همیشگی و اصیل خود را حفظ کند. به خصوص که «مارک تراستل» (Mark Trostle) مدیر ارشد واحد طراحی «دوج – کرایسلر» و “SRT”، در اظهار نظری اعلام کرده بود که تلاش آن ها، زنده نگه داشتن طراحی های رترو (اصیل) است. اما آیا این داستان برای جانشین موفق ترین دوج چلنجر تاریخ هم صدق می کند؟ زمان پاسخ همه پرسش ها را خواهد داد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.