ابرخودروی ۱۴۰۰ اسب بخاری هونگ کی S9 رونمایی شد

هونگ کی S9
حضور «هونگ کی» (Hongqi)، برند لوکس خودروسازی چین، یکی از اتفاقات جالب نمایشگاه فرانکفورت بود. هونگ کی تنها دو خودرو در نمایشگاه فرانکفورت معرفی کرد اما همین دو نمونه توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.
هونگ کی S9
هونگ کی برند لوکس و زیرمجموعه گروه خودروسازی فاو (FAW) محسوب می شود که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، ابرخودروی هیبریدی S9 و شاسی بلند E115 را معرفی کرد. S9 نخستین ابرخودروی هیبریدی ساخت هونگ کی محسوب می شود. به گفته «ژو لیوپنگ» مدیرعامل شرکت هونگ کی، خودروی مفهومی S9 از پیشرانه V8T هیبریدی بهره می برد.
هونگ کی S9
بنابراین می توان نتیجه گرفت پیشرانه ۸ سیلندر توربو این خودرو با یک یا چند موتور الکتریکی هماهنگ شده است. به گفته شرکت سازنده، هونگ کی S9 با بیشینه قدرت ۱۴۰۰ اسب بخار عرضه می شود و سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو در مدت زمان ۱.۹ ثانیه انجام می گیرد. هونگ کی S9 به بیشینه سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می یابد و تولید این خودرو به زودی آغاز می شود.
هونگ کی S9
به گفته ژو لیوپنگ: «S9 تنها یک خودروی نمایشی نیست، بلکه این خودرو در تیراژ بالا تولید می شود و نخستین نمونه ها تا سال ۲۰۲۱ به مشتریان تحویل داده می شود. قیمت درنظر گرفته شده برای ابرخودروی فیبرکربنی هونگ کی با درهای پروانه ای، نزدیک به ۲.۲ میلیون دلار خواهد بود.
هونگ کی S9
شاسی بلند هونگ کی E115
هونگ کی S9
هونگ کی E115 نخستین شاسی بلند تمام الکتریکی این شرکت است که شعاع مسافتی ۶۰۰ کیلومتر را در هر بار شارژ ارائه می دهد. به گفته شرکت سازنده، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو در کم تر از ۴ ثانیه انجام می گیرد.
هونگ کی S9
تاکنون اطلاعاتی در رابطه با موتورهای الکتریکی و باتری این خودرو منتشر نشده است. این خودرو از مرحله ۴ فن آوری خودران بهره می برد و ظاهری شبیه به رولزرویس کالینان دارد. جالب است بدانید که مدیر بخش طراحی هونگ کی پیش تر در شرکت «رولزرویس» مشغول به کار بوده است.


پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
۳ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.