آینده رنو مگان: الکتریکی تر می شود!

رنو مگان

«مگان» همیشه یکی از موفق ترین محصولات «رنو» بوده است. به سال ۱۹۹۵ که باز گردیم، می بینیم که رنو برای پوشش دادن نیاز خریداران، اقدام به عرضه مگان در اتاق ها و مدل های متنوعی می کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

امروز هم مگان یکی از خودروهایی است که بسیاری از خودروهای کامپکت بازار اروپا را به چالش می کشد. نه تنها اروپا، بلکه در سایر بازارها نیز مگان حرف هایی برای گفتن دارد. البته موفقیت امری نسبی است و از نظر مدیران رنو، فروش بالا معنای موفقیت کامل را نمی رساند!

رنو مگان

رسانه “Auto Express UK” در گفت و گویی با یکی از مدیران بلند پایه رنو، با نگرانی مقامات این شرکت فرانسوی پیرامون مگان مواجه شده است. گویی آن مدیر، که نام او هم فاش نشده، از کاهش فروش مگان ابراز نگرانی کرده است. مگان در سال ۲۰۱۰ که توانست فروش ۴۶۵٫۷۳۲ دستگاهی را در اروپا تجربه کند تا امروز همواره با افت فروش دست و پنجه نرم می کند. اما آیا این روند نزولی معنای خداحافظی با نسل جدید مگان و نسخه اسپرتش، یعنی “RS”، را می دهد؟

رنو مگان

بنا بر گفته های «لورنس ون دن اکر»، طراح ارشد کمپانی رنو، این شرکت خودروسازی فرانسوی به دنبال سرمایه گذاری بیش تر بر روی آینده مگان و فراهم کردن بستر موفقیت آن است. در واقع، رنو می خواهد مگان را برای قشر جدید خریداران بازار خودرو، مفیدتر و جذاب تر کند. قطعاً عدم در نظر گرفتن نسخه الکتریکی برای مگان در آینده، نمی تواند تضمین کننده رشد فروش آن باشد. مقایسه آمار فروش مگان در سال ۲۰۱۹ با ۹ سال قبل از آن، یعنی همان سال ۲۰۱۰، حکایت از نصف شدن حجم فروش این خودرو دارد! درحالی که، طراحی مگان در آخرین نسلش به مراتب زیباتر و جوان پسندتر شده است. در ۲۰۱۹ رنو موفق به فروش ۲۰۹٫۸۴۵ دستگاه مگان شد. آمار خوبی به نظر می رسد، اما نه در مقایسه با یک دهه قبل!

رنو مگان

مگان جدید در برخی بازارها عملکرد واقعاً ضعیفی داشته است، تا جایی که طی سال گذشته در بازار انگلستان فقط ۲٫۶۹۹ دستگاه مگان به فروش رفته است! حال آن که سایر رقبای همکلاس وضعیت بسیار بهتری دارند. به عنوان مثال، «فولکس واگن گلف» در همان بازه زمانی مشابه با مگان و در همان کشور انگلستان، به تنهایی، فروش ۶۰٫۰۰۰ دستگاهی را به ثبت رسانده است! ون دن اکر در جای دیگری از صحبت هایش تأکید کرده است که آن ها به ناچار باید مگان را در نسخه های الکتریکی هم به بازار بفرستند. چراکه الکتریکی شدن چشم انداز قطعی صنعت خودروسازی در دهه های آینده است. او در ادامه می گوید: «مگان در سگمنتی قرار دارد که بسیار رقابتی است. فشار رقبا در این سگمنت هر روز بیش تر می شود و برای بقا در این بخش باید خود را با رویه های جهانی جدید، که امروز اکثر شرکت ها در پیش گرفته اند، مطابقت داد. پول در جایی به دست می آید که آینده بازار حکم می کند!»

رنو مگان

به احتمال زیاد تا پایان امسال شاهد معرفی مدل های فیس لیفت و پلاگین هیبرید مگان خواهیم بود. آیا رنو می تواند بار دیگر شانس موفقیت را به مگان باز گرداند؟ یا رنو در این مسیر شکست می خورد و نسل چهارم مگان به آخرین نسل این خودرو تبدیل می شود؟

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.