آیا کیا موتورز به تولید پیکاپ روی می آورد؟

آیا کیا موتورز به تولید پیکاپ روی می آورد؟
یکی از بدترین اسرار فاش نشده صنعت خودروسازی جهان این است که شرکت “هیوندای” در حال کار بر روی نسخه تولید انبوه پیکاپ مفهومی “سانتا کروز” است!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اگرچه این خودرو تا پیش از سال ۲۰۲۰ به بازار نمی آید، اما دست کم می دانیم مراحل طراحی و توسعه آن، اکنون به صورت چراغ خاموش دنبال می شود. این موضوع در مصاحبه با “مایکل کال” قائم مقام شرکت “کیا موتورز” در آمریکا، نیز مطرح شده است. اما ممکن است بپرسید چرا کیا؟ مگر نه این که قرار به عرضه پیکاپ هیوندای بود؟ خب واقعیت این است که در صورت موفق شدن پروژه جدید هیوندای، هرگز بعید نیست کیا به عنوان شریک اصلی آن، زودتر از برادر هموطن اش، پیکاپ جدید را با لوگوی خود به بازار بفرستد!
اگرچه آقای کال وجود فیزیکی این پروژه را تایید نکرد، اما به هیچ وجه عرضه آن را نیز ناممکن ندانست! همین مصاحبه برای فروم (انجمن) های طرف دار “کیا تلوراید” کافی بود تا دست به قلم شوند و نخستین رندر از پیکاپ احتمالی کیا را طراحی کنند. تصاویر فتوشاپی که از نخستین پیکاپ کیا موتورز مشاهده می کنید، ساخته ذهن یکی از اعضای فعال انجمن مالکان کیا تلوراید است. این رندر یک پیکاپ سنگین وزن را نشان می دهد که بر پایه اتاق کیا تلوراید، جدیدترین شاسی بلند بزرگ کیا طراحی شده است. طراح به شکلی حرفه ای، المان های لازم برای یک پیکاپ همه فن حریف را در این مدل گنجانده است. المان هایی که به نظر، با الهام از پیکاپ مفهومی “هوندا ریج لاین” و “فولکس واگن تانوک” خلق شده اند. صاحب این طرح گفته است پیکاپ طراحی شده توسط او می تواند از سیستم چهار چرخ محرک مشابه با SUV تلوراید استفاده کند.
آیا کیا موتورز به تولید پیکاپ روی می آورد؟
نکته جالب دیگر در طراحی این رندر، وجود قطعه های پلاستیکی زیاد در جای جای بدنه خودرو است. همچنین ریل های سقفی و لوگوی سفارشی کیا در پس زمینه ای مشکی بر پیشانی خودرو از دیگر ویژگی های جالب این طرح هستند که حس برخورد با خودرویی آفرودی را بیش از پیش القا می کنند. طراح این وانت، لاستیک هایی بزرگ تر و سیستم تعلیقی با ارتفاع بیش تر از تلوراید را برای پیکاپ خود در نظر گرفته است. طراح تصور می کند این مدل با پیشرانه ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر کیا به بازار می آید.
پیشرانه ای که به عقیده او، قدرتی کم تر از تلوراید اما گشتاوری بیش تر از آن را ارائه می دهد. همچنین جعبه دنده ۸ دنده خودکار، وظیفه انتقال قدرت را به چهار چرخ این پیکاپ بر عهده می گیرد. البته فراموش نکنید تمام این ویژگی های فنی، تا اطلاع ثانوی در حد حدس و گمان باقی می ماند.
نکته قابل بررسی این است که آیا سرانجام کیا و هیوندای، پیکاپ های جدید با برند خود را معرفی می کنند یا همچون قبل به توسعه سدان ها و کراس اوورها ادامه می دهند؟ هنوز نمی توان پرونده پیکاپ کره ای ها را بسته شده دانست. جالب است که طراح این رندر گرافیکی، حتا قیمت احتمالی پیکاپ کیا موتورز را هم پیش بینی کرده است و می گوید این خودرو از ۳۴٫۰۰۰ تا ۴۴٫۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۴ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.