پلیموث کودا ۲۵۰ هزار دلاری با تاریخچه ای جذاب

پلیموث کودا 250 هزار دلاری با تاریخچه ای جذاب
کمپانی ” کرایسلر ” در سال ۱۹۷۰ پلت فرم جدید E-Body را معرفی کرد. خودروهای دوج چلنجر و پلیموث باراکودا بر پایه این پلت فرم ساخته شدند و خلاف مدل های قبلی، کوچک تر و چابک تر بودند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پلیموث کودا در سال ۱۹۷۰ برای اولین بار در دید عموم ظاهر شد. خودرویی عضلانی که با رنگ های جذاب و موتورهای قدرتمند خود حسابی دلربایی می کرد. در میان آپشن های در نظر گرفته شده برای این خودرو، کودا با موتور ۴۲۶ همی یک سر و گردن از بقیه بالاتر ( و البته گران تر) بود. حتا در دهه ۷۰ میلادی با وجود تب داغ ماسل کارها، راندن یک نمونه کودا با موتور ۴۲۶ همی برای خیلی ها یک آرزو بود. حال فکرش را بکنید که امروز بتوانید یک نمونه کودا ۴۲۶ همی را برانید.
پلیموث کودا 250 هزار دلاری با تاریخچه ای جذاب
پلیموث کودا ۴۲۶ همی یا همی کودا، از زیر بندی قدرتمند تر نسبت به مدل های دیگر بهره می برد تا بتواند ۴۲۵ اسب بخار قدرت موتور را تحمل کند. انتقال قدرت هم به وسیله جعبه دنده دستی۳ یا ۴ دنده و یا اتوماتیک ۳ دنده انجام می شد تا ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های عقب منتقل کند. اما خودرویی که امروز می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، یک نمونه همی کودا مدل ۱۹۷۰ است که افزون بر شرایط عالی، تاریخچه جذابی هم دارد.


این خودرو ابتدا توسط یک عشق ماشین اهل ایالت ویسکانسین در دهه ۷۰ خریداری شد. چندی بعد مالک خودرو به دلیل باردار شدن همسرش و مشکل مالی برای خرید خانه، مجبور شد همی کودای مورد علاقه اش را بفروشد. سپس این خودرو به یک مزرعه دار فروخته شد و سه دهه بعدی عمر خود را در مزرعه گذراند. در تمامی این سال ها صاحب اصلی خودرو این همی کودای جذاب را زیر نظر داشته و هر از چند گاهی به ملاقات آن می رفته است. پس از گذشت ۲۰ سال کشمکش میان مزرعه دار و مالک اصلی خودرو بر سر فروش آن، سرانجام مزرعه دار راضی می شود خودرو را به صاحب اصلی اش بازگرداند.
پلیموث کودا 250 هزار دلاری با تاریخچه ای جذاب
این خودرو که در آن زمان به آهن قراضه ای تبدیل شده بود اکنون به بهترین شکل ممکن بازسازی شده تا به شرایط روز اول اش بازگردد. همی کودای جذاب داستان ما که به رنگ معروف Plum Crazy یا بنفش دیوانه رنگ آمیزی شده است، اکنون برچسب قیمت ۲۵۰ هزار دلار خورده است. قیمتی که با وجود کمیاب بودن این نمونه شاید چندان هم عجیب نباشد.
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.