مینی کوپر SE الکتریکی معرفی شد

مینی کوپر SE الکتریکی معرفی شد
کمپانی «مینی» به تازگی با معرفی مدل «کوپر SE» به بازار داغ خودروهای الکتریکی وارد شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شاید این مدل برای برخی به اندازه یک مینی کوپر قدرتمند بنزینی جذاب نباشد اما کوپر SE خودروی مهمی در سبد محصولات کمپانی مینی محسوب می شود. از این خودرو به عنوان نخستین خودروی کوچک پریمیوم با پیشرانه تمام الکتریکی یاد شده است ( ب ام و i3 چه طور؟).
مینی کوپر SE الکتریکی معرفی شد
طراحی کوپر SE همانند دیگر خودروهای مینی است و بر پایه طرح مفهومی معرفی شده در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ ساخته شده است. جلوپنجره و آینه های سبز رنگ بیان گر خاص بودن این مدل هستند و رینگ های آلومینیومی هم منحصر به کوپر SE هستند. عدم وجود خروجی اگزوز هم نشانه دیگری از الکتریکی بودن کوپر SE است و اگر نگاهی به زیر خودرو بیاندازید، به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد.
مینی کوپر SE الکتریکی معرفی شد
قسمت زیرین خودرو سطح صافی دارد تا میزان نیروی درگ آیرودینامیکی به حداقل برسد. زیر کاپوت خودرو یک موتور الکتریکی قرار گرفته که اکنون جای پیشرانه بنزینی یا دیزلی را گرفته است. این موتور الکتریکی، ۱۸۱ اسب بخار قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند و با استفاده از فن آوری دینامیکی رانندگی بدون لغزش چرخ ها، شتاب گیری بهتری را ارائه می دهد.
مینی کوپر SE الکتریکی معرفی شد
همانند دیگر خودروهای مینی، گشتاور پیشرانه از دورهای پایین در اختیار راننده قرار دارد. مینی کوپر SE، ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و تنها در زمان ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت و در مدت زمان ۷.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
مینی کوپر SE الکتریکی معرفی شد
به گفته کمپانی مینی، کوپر SE تا مسافت ۶۰ متر می تواند رقابت نزدیکی را با خودروهای اسپرت بنزینی تجربه کند. بیشینه سرعت خودرو هم به صورت الکترونیکی در ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. پکیج باتری های ۳۲.۶ کیلووات ساعتی در کف خودرو قرار گرفته و توان پیمایش مسافت بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ کیلومتر را به ازای هر بار شارژ دارد.


بسته باتری های این خودرو با استفاده از پورت ۱۱ کیلوواتی، در مدت زمان ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه، ۸۰ درصد توان خود را بازیابی می کند. شارژ ۱۰۰ درصدی باتری ها هم به ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. با استفاده از ایستگاه شارژ سریع با پورت ۵۰ کیلووات ساعتی، تنها در مدت زمان ۳۵ دقیقه، ۸۰ درصد توان باتری بازیابی می شود.
مینی کوپر SE الکتریکی
مینی کوپر SE همانند مدل بنزینی، یک خودروی قابل استفاده برای مصارف روزانه محسوب می شود. فضای بار این خودرو همانند مدل بنزینی، ۲۱۱ لیتر است. با خم کردن صندلی های عقب، فضای بار به ۷۳۱ لیتر می رسد.
مینی کوپر SE الکتریکی
ارتفاع کوپر SE، ۱۸ میلی متر افزایش یافته تا فضای لازم برای قرار گرفتن پکیج باتری ها موجود باشد. پکیج باتری ها وزن خودرو را افزایش داده، اما وزن موتور الکتریکی قرار گرفته در زیر کاپوت از پیشرانه بنزینی کم تر است.
مینی کوپر SE الکتریکی
در نتیجه اکنون وزن مینی کوپر SE نسبت به مدل بنزینی با جعبه دنده استپ ترونیک، ۱۴۵ کیلوگرم افزایش یافته است. به منظور ترغیب کردن خریداران، مینی آپشن های متعددی را برای کوپر SE درنظر گرفته است.
مینی کوپر SE الکتریکی
این آپشن ها چراغ های LED، سیستم تهویه دو نقطه ای، نمایش گر ۶.۵ اینچی به همراه مسیریاب و سیستم گرمایش مطبوع را درنظر گرفته است. با پرداخت مبلغ بیش تر، آپشن هایی از جمله نمایش گر ۸.۸ اینچی بزرگ تر، روکش چرم صندلی ها، ۴ بسته مختلف رنگ بدنه و کابین، طرح های رینگ، دوخت مخصوص صندلی و تریم های مختلف قابل سفارش هستند.

پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.