خاص ترین و قوی ترین ام جی ۶ در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ معرفی شد

خاص ترین و قوی ترین ام جی ۶ در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ معرفی شد
گروه سایک و ام جی، با آغاز نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹، از قوی ترین نمونه ام جی ۶ جدید رونمایی کردند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو که به نوعی محصولی هیبریدی به حساب می آید، با فناوری های جدید گروه سایک به بازار جهانی معرفی شده و به عنوان نسخه ای خاص از ام جی ۶ تروفی در نظر گرفته شده است. در این خودرو از نسل دوم فناوری خودروهای هیبریدی و الکتریکی سایک استفاده شده و سیستم انتقال قدرت الکتریکی و ژنراتور سری EDU10 بر روی آن نصب گردیده است.
ام جی ۶ سری E تروفی به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو GDi مجهز است و در کنار یک پیشرانه الکتریکی توان تولید ۳۰۴ اسب بخار را با گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر دارد. وجود امکاناتی نظیر سیستم تنظیم دینامیک XDS و همچنین بهره مندی از فناوری هیبرید و پیشرانه الکتریکی، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ام جی ۶ سری E تروفی را به ۵٫۹ ثانیه رسانده است.
در این خودرو از الگوهای طراحی اسپرت استفاده شده و بیرون این خودرو نیز، طرح های از نمونه تروفی قبلی ام جی ۶ دیده می شود. استفاده از رینگ های مشکی ۱۸ اینچی، خطوط کرومی، دیفیوزرهای مشکی براق و… باعث شده تا ظاهر ام جی ۶ جدید جذابتر از همیشه باشد. با اینکه ام جی ۶ جدید از پلتفرمی مشترک با ام جی ۶ قبلی بهره می برد، اما تغییرات قابل توجهی سایک و ام جی بر روی این سری اتاق ها، باعث شده تا این سدان فست بک به شکلی جدید و جذاب به چشم بیاید.
در بحث طراحی کابین، از نمادهای اسپرت و هیجانی نیز استفاده شده و تغییر خاصی میان ام جی ۶ سری E تروفی با نمونه های دیگر وجود ندارد. تنها تفاوت مشهود میان این نمونه و سایر نسخه های ام جی ۶، استفاده از صفحه اطلاعات خودرو (صفحه آمپر) تمام دیجیتال و تنظیمات رانندگی و سامانه برقی به جای دسته دنده است.
سال ۱۳۹۷، شرکت خودروسازی فردا طی قراردادی با سایک و ام جی، مونتاژ ام جی RX5 را در سمنان آغاز کرد. در آن زمان نمونه ای از ام جی ۶ جدید بنزینی به نمایندگی این شرکت در پل رومی تهران آمد و قرار بود از اواخر سال گذشته، این سدان اسپرت وارد بازار کشور شود. اما مسائلی چون تحریم و عدم امکان جابجایی ارز، باعث شده تا حتی پروژه تولید ام جی RX5 با مشکلات شدید مواجه شود و عرضه ام جی ۶ جدید هم به شکلی نامشخص باقی بماند.

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Autohome

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.