دوکاتی قدرتمندترین پیشرانه تک سیلندر جهان را معرفی کرد

قدرتمندترین پیشرانه تک سیلندر
قدرتمندترین پیشرانه تک سیلندر

پیشرانه جدید برند دوکاتی، Superquadro Mono نام دارد و جدیدترین افزوده به موتورهای دوکاتی است. این پیشرانه، یک موتور تک سیلندر جدید با حجم ۶۵۹ سی سی و کورس کوتاه است که از سیستم توزیع desmodromic بهره می‌برد و قدرتمندترین موتور تک سیلندر جاده‌ای تاکنون محسوب می‌شود.

آریزو 8 آریزو 8

کمپانی دوکاتی به تازگی قدرتمندترین موتور تک سیلندر جهان را خلق کرده است. این شرکت سازنده موتورسیکلت ایتالیایی از ساخت موتورهای قدرتمند هراسی ندارد، اما آخرین محصول تولیدی آن ها چیز دیگری است.

قدرتمندترین پیشرانه تک سیلندر
قدرتمندترین پیشرانه تک سیلندر

این موتور با نام Superquadro Mono، یک موتور تک سیلندر جدید با حجم ۶۵۹ سی سی و کورس کوتاه است که با هر چیز دیگری که تاکنون دیده‌ایم متفاوت است. هنگام معرفی این موتور جدید، کمپانی دوکاتی آن را «قدرتمندترین موتور تک سیلندر جاده‌ای جهان تا به امروز» نامید.

اما علت این نام‌گذاری برای پیشرانه تک سیلندر جدید دوکاتی چیست؟ این موتور تک سیلندر بسیار قدرتمند با یک کیت اگزوز استاندارد قادر است ۷۷.۵ اسب بخار قدرت را در ۹,۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند و با نصب یک کیت اگزوز مخصوص مسابقه، این میزان قدرت به ۸۴.۵ اسب بخار افزایش می‌یابد.

کمپانی دوکاتی می‌گوید که دور موتور ۱۰,۲۵۰ دور بر دقیقه، بالاترین دور موتوری است که تا امروز یک پیشرانه تک سیلندر توانسته آن را تجربه کند. پیشرانه تک سیلندر جدید دوکاتی از موتور دو سیلندر ۱۲۹۹ سی سی دوکاتی پانیگاله مشتق شده و برخی المان‌های کلیدی مانند پیستون، طراحی محفظه احتراق و همچنین سیستم desmodromic و سوپاپ های بزرگ آن را به ارث برده است.

کمپانی دوکاتی در خصوص پیشرانه جدید خود، مدل Superquadro Mono، بیان می کند این پیشرانه بازی‌ساز موتورهای تک‌سیلندر کمپانی است، که قرار است به قلب تپنده موتورسیکلت جدید دوکاتی تبدیل شود. یک موتورسیکلت جدید، ترکیب بی‌سابقه‌ای از هیجان و عملکرد، طراحی شده برای بالا بردن سطح احساسات شما در پیست و جاده.

قدرتمندترین پیشرانه تک سیلندر
قدرتمندترین پیشرانه تک سیلندر

آن ها همچنین اعلام کردند این موتور جدید در موتورسیکلت Hypermotard 698 Mono کمپانی دوکاتی استفاده خواهد شد.

موتورسیکلت جدید Hypermotard 698 Mono اولین موتور تک‌سیلندر جاده‌ای سوپرموتارد دوکاتی است که با یک هدف ساخته شده است؛ انتقال هیجان و سلطه بر جاده ها. ساده، سبک و چابک، طبق اعلام برند سازنده مدل Hypermotard 698 Mon، یک موتور هیجان‌انگیز واقعی با ژن مسابقه‌ای است.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.