بهترین و محبوب ترین موتورسیکلت های ژاپنی در سال 2023

بهترین موتورسیکلت های ژاپنی 2023
بهترین موتورسیکلت های ژاپنی ۲۰۲۳

کشور ژاپن محل تولد نام بسیاری از تولیدکنندگان قدرتمند موتورسیکلت است، در این کشور شرکت‌هایی نظیر هوندا، یاماها، سوزوکی، کاوازاکی و برخی از برندهای دیگر متولد شده اند، که برای سال های طولانی بازار موتورسیکلت جهان را قبضه کرده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ژاپن یک کشور است که نه تنها به خاطر مناظر طبیعی باشکوه، تکنولوژی فوق‌العاده و فرهنگ عجیب خود معروف است، بلکه بدون شک یکی از برترین تولیدکنندگان موتورسیکلت‌ها در جهان است. بدیهی است که تولیدکنندگان ژاپنی به لقب Big 4 دست یافتند، زیرا هوندا، کاوازاکی، یاماها و سوزوکی همگی به عنوان بازیکنان اصلی در بازار موتورسیکلت جهانی شناخته می‌شوند.

در ادامه، فهرستی از بهترین موتورسیکلت های ژاپنی را که در سال ۲۰۲۳ در بخش فروش و جلب رضایت مشتری در صدر آمارها قرار داشته اند معرفی خواهیم کرد.

کاوازاکی نینجا ZX-4RR 2023

بهترین موتورسیکلت های ژاپنی 2023
بهترین موتورسیکلت های ژاپنی ۲۰۲۳

موتورسیکلت نینجا ZX-4RR مدل ۲۰۲۳ از بهترین موتورسیکلت‌های اسپرت است که از سوی کاوازاکی در سال ۲۰۲۳ تولید شده است. این موتورسیکلت دارای یک موتور inline-4 با ظرفیت ۳۹۹ سی سی و سرعت ۱۶ هزار دور در دقیقه است. با افزایش دور موتور به بالای ۹ هزار دور در دقیقه، هیجان به حداکثر خود خواهد رسید. با ترکیب ۶۰ اسب بخار قدرت و وزن ۱۸۸ کیلوگرم به صورت کامل و تمیز، این موتورسیکلت تجربه‌ای بسیار هیجان انگیز را به ارمغان می‌آورد. یکی از مزایای عمده موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ZX-4RR این است که به خوبی قابلیت تیونینگ شدن دارد و شرکت‌هایی مانند Graves Motorsports با ارائه انواع لوازم جانبی باعث ارتقای کیفی این محصول شده اند.

یاماها R1M 2023

بهترین موتورسیکلت های ژاپنی 2023
بهترین موتورسیکلت های ژاپنی ۲۰۲۳

موتورسیکلت یاماها R1M سال ۲۰۲۳ قدرتمندترین موتورسیکلت یاماهاست که قابلیت استفاده در مسیرهای شهری را دارد، پیشرانه inline-4 با ظرفیت ۹۹۸ سی سی این موتورسیکلت توانایی تولید قدرت ۱۹۸ اسب بخار و ۱۱۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. در یاماها R1M جنس اصلی بدنه کربن فایبر است، اما با یک لایه محافظ شفاف و برخی از جزییات آبی، پوشیده شده است. موتورسیکلت یاماها R1M سابقه‌ای طولانی در مسابقات جهانی WSBK دارد، یاماها R1M در چند فصل گذشته هر سال مقامی  کسب کرده است و در سال ۲۰۲۱ عنوان قهرمانی را به دست آورده است. البته خبر بد در خصوص این موتورسیکلت این است که دیگر از سال ۲۰۲۵ از خط تولید یاماها حذف خواهد شد و در سال ۲۰۲۶ عرضه نخواهد شد.

کاوازاکی نینجا H2 کربن ۲۰۲۳

بهترین موتورسیکلت های ژاپنی 2023
بهترین موتورسیکلت های ژاپنی ۲۰۲۳

علاوه بر این که یکی از زیباترین موتورسیکلت‌های ژاپنی در جهان است، کاوازاکی نینجا H2 کربن سال ۲۰۲۳ نیز یکی از موتورسیکلت‌های خارق‌العاده و سریع ترین نمونه تولیدی در جهان هم است. پیشرانه بی‌نظیر این موتورسیکلت، یک موتور سوپرشارژر inline-4 با ظرفیت ۹۹۸ سی سی است، که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با بدنه‌ای که به شیوه‌ای زیبا از کربن فایبر پوشیده شده است و طراحی‌ای که از یک جنگنده الهام گرفته شده، نینجا H2 کربن نه تنها بسیار سریع است، بلکه یکی از محبوب ترین موتروسیکلت های جهان است. کاوازاکی نینجا H2R، به میزان ۱۰۰ اسب بخار بیش تر از نسخه نینجا H2 قدرت تولید می کند، اما تنها برای استفاده در مسیرهای مسابقه طراحی شده است.

هوندا CB1000 R Black Edition

بهترین موتورسیکلت های ژاپنی 2023
بهترین موتورسیکلت های ژاپنی ۲۰۲۳

در دسته موتورسیکلت‌های نیکد (بدون کاور) و پرقدرت، مدل ۲۰۲۳ هوندا CB1000R جایگاه ویژه ای دارد. موتورسیکلت CB1000R سال ۲۰۲۳ دارای گرافیک‌های ویژه‌ای به رنگ سیاه است و جالب‌تر از آن این است که هوندا تمامی قطعات را مانند چرخش جلو، زیربندی عقب و حتا سیستم اگزوز را کاملاً با رنگ سیاه تزیین کرده است. موتور inline-4 با ظرفیت ۹۹۸ سی سی موتورسیکلت هوندا CB1000R با توان ۱۴۳ اسب بخار، حرف های زیادی در کلاس نیکد برای گفتن دارد.

هوندا گلدوینگ ۲۰۲۳

بهترین موتورسیکلت های ژاپنی 2023
بهترین موتورسیکلت های ژاپنی ۲۰۲۳

یکی از زیباترین و محبوب ترین مدل های کمپانی هوندا و موفق ترین در کلاس موتورسیکلت های تورینگ، هوندا گلدوینگ ۲۰۲۳ است. امکانات گسترده موتورسیکلت هوندا گلدوینگ سال ۲۰۲۳ شامل چهار نسخه است که در دسترس هستند. مدل‌های DCT دارای گیربکس دوکلاچه کاملاً اتوماتیک هستند و ویژگی Walking Mode را دارند، که وقتی راننده می خواهد وزن ۳۶۰ کیلوگرمی این موتورسیکلت را با توان خود جا به جا کند، به او کمک می کند. صفحه نمایش TFT 7 اینچی تمام رنگی لمسی، که به راننده امکان می‌دهد از تعداد زیادی امکانات موجود مانند GPS یکپارچه، سرویس‌های موسیقی و تلفن همراه و البته اطلاعات مهم موتور استفاده کند. موتورسیکلت هوندا گلد وینگ بیش از ۴۰ سال است که در حال تولید است و این نشان می‌دهد این موتورسیکلت به عنوان یکی از محصولات اصلی در دنیای موتورسیکلت‌های تورینگ ژاپن به شمار می‌رود.

سوزوکی بولوارد M109R B.O.S.S

بهترین موتورسیکلت های ژاپنی 2023
بهترین موتورسیکلت های ژاپنی ۲۰۲۳

سوزوکی بولوارد M109R B.O.S.S، موتورسیکلت قدرتی سوزوکی در کلاس کروزر است. این موتورسیکلت کروزر ژاپنی ارزان تر از کاوازاکی واکرو ۱۷۰۰ است و قدرت بیش تری نیز دارد. با ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور از موتور V-توین بزرگ با ظرفیت ۱,۷۸۳ سی سی، M109R یکی از محبوب ترین موتورسیکلت های ژاپنی در کلاس کروزر در بازارهای جهانی است که در سال ۲۰۲۳ فروش نسبتاً خوبی هم داشت.

هوندا CBR1000RR-R Fireblade SP 2023

بهترین موتورسیکلت های ژاپنی 2023
بهترین موتورسیکلت های ژاپنی ۲۰۲۳

موتورسیکلت هوندا CBR1000RR-R Fireblade SP سال ۲۰۲۳ نه تنها بلندترین نام را در بین موتورسیکلت‌های جهان دارد، بلکه یکی از محبوب ترین مدل های هوندا در کلاس موتورسیکلت های اسپرت است. موتور چهار سیلندر ۹۹۹ سی سی با قدرت ۲۱۵ اسب بخار این موتورسیکلت، چنان پرقدرت و سریع عمل می کند که قادر است به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

۳.۸ امتیاز از ۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.