پژو جانگو ؛ اسکوتر ۳۴۰ میلیون تومانی

کبیر موتور در نمایشگاه، یا به عبارت بهتر جمعه بازار موتورسیکلت در شهر آفتاب، یک اسکوتر متفاوت به نام پژو جانگو را به نمایش درآورده است، که با قیمت عجیب و طراحی جذاب خودنمایی می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

نمایشگاه موتورسیکلت تهران را به واقع باید جمعه بازاری دانست که شرکت های تولیدکننده عمدتاً در حال فروش محصول هستند تا نمایش دستاوردها و محصولات‌شان. حتا شعب بانک های گوناگون را نیز به صورت پورتابل با خود به نمایشگاه می آورند تا همان‌جا برای مشتری اقساط تعیین کنند! در این محتوا قدری به پژو جانگو خواهیم پرداخت.

مدیران 777 مدیران 777

پژو جانگو

اوایل سال ۲۰۲۲ پژو از مدل سال اسکوتر جذاب خود جانگو (Peugeot Django) رونمایی کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی این اسکوتر جذاب از کبیر موتور بپردازیم، البته جذاب اما با قیمتی عجیب!

اسکوتر وسپا یکی از محبوب ترین اسکوترها در بازار جهانی به شمار می آید و در شرق آسیا و کشورهایی همچون هند، فیلیپین و… فروش بسیار خوبی دارد؛ به همین دلیل، پژو نیز برای سهم خواهی از این بازارها مدل جانگو را، که درواقع یک اسکوتر پریمیوم است، عرضه کرده است. بر همین اساس است که در بازار جهانی به پژو جانگو، وسپا کیلر یا قاتل وسپا نیز گفته می شود.

نکته جالب درباره پژو جانگو این است که طراحان کمپانی پژو به هیچ وجه سعی نکرده اند یک وسپا با برندی دیگر را خلق کنند، بلکه یک اسکوتر شکیل را در کلاس وسپا عرضه نموده اند.

مشخصات فنی پژو جانگو

پیشرانه تک سیلندر ۱۵۰ سی‌ سی این موتورسیکلت از تکنولوژی تزریق سوخت الکترونیکی سود می‌برد و قدرت ۱۰.۲ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۱.۲ نیتون متری، ارائه می‌کند. انتقال قدرت در این موتورسیکلت از نوع اتومات CVT است.

جانگو ۱۵۰ به‌ صورت استاندارد از ترمز ضد قفل، چراغ‌ های LED، فضای ذخیره‌ای بزرگ، صندلی راحت برای دو نفر و ظرفیت باک ۸.۵ لیتری سود می‌برد. وزن این اسکوتر ۱۳۷ کیلوگرم و ترمز جلو و عقب آن از نوع دیسکی به همراه ABS است. استارت برقی، پورت USB و سرعت سنج دیجیتال هم از دیگر امکانات و ویژگی های جانگو به شمار می آیند.

قیمت جانگو ۱۵۰

قیمت مدل پایه جانگو ۱۵۰، که با پسوند Mono شناخته می شود، ۳۳۸۳ دلار است و این عدد به ترتیب برای مدل های Sportstripe و Two Tone (نمونه دورنگ که لوکس ترین مدل است) به ۳۴۹۸ و ۳۶۸۵ دلار افزایش می یابد.

اما از آن جایی که این جا ایران است و هیچ چیز نباید با قیمت جهانی‌اش تطابق داشته باشد، پس قیمت جانگو در ایران ۳۴۰ میلیون تومان معادل حدودی ۷ هزار دلار تعیین شده است. به واقع باید گفت چنین قیمتی برای یک اسکوتر شهری کوچک، عددی بسیار دور از انتظار و غیرواقع‌بینانه است؛ هرچند جانگو، موتورسیکلتی خوش ساخت، زیبا و با مشخصات قابل قبول باشد.

گالری تصاویر پژو جانگو

سوالات متداول

پژو جانگو چه مشخصاتی دارد؟

پیشرانه تک سیلندر ۱۵۰ سی‌ سی این موتورسیکلت از تکنولوژی تزریق سوخت الکترونیکی سود می‌برد و قدرت ۱۰.۲ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۱.۲ نیتون متری، ارائه می‌کند. انتقال قدرت در این موتور سیکلت از نوع اتومات CVT می باشد.

پژو چانگو چه قیمتی دارد؟

قیمت مدل پایه جانگو ۱۵۰ که با پسوند Mono شناخته می شود، ۳۳۸۳ دلار است و این عدد به ترتیب برای مدلهای Sportstripe و Two Tone (نمونه دو رنگ که لوکس ترین مدل است) به ۳۴۹۸ و ۳۶۸۵ دلار افزایش می یابد. اما از آنجاییکه اینجا ایران است و هیچ چیز نباید با قیمت جهانی اش تطابق داشته باشد، پس قیمت جانگو در ایران ۳۴۰ میلیون تومان معادل حدودی ۷ هزار دلار تعیین شده است.

۳.۶ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.