معرفی موتورسیکلت KTM 990 RC R مدل 2025

موتورسیکلت KTM 990 RC R
موتورسیکلت KTM 990 RC R

با تولید نسل جدید موتورسیکلت اسپرت RC 8 R توسط شرکت KTM مدتی است که طرف‌داران این برند منتظر مدل های اسپرت جدید کمپانی برای سال آینده هستند و مدلی که بهترین گزینه بود، نسخه تولید محدود و سفارشی مخصوص رانندگی در مسیرهای شهری به نام RC 8C بود، اما کمپانی کی تی ام یک‌بار دیگر در سال ۲۰۲۴ محصولی جدید معرفی کرده است؛ موتورسیکلت KTM 990 RC R سال ۲۰۲۵، که با معرفی این مدل تمام انتظارها به پایان رسید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در حال حاضر، برند KTM تنها جزییات اولیه و تصاویری از یک نمونه پروتوتایپ منتشر کرده، اما تأیید کرده است که موتورسیکلت ۹۹۰ RC R در اوایل سال ۲۰۲۵ به عنوان یک موتورسیکلت اسپرت کاملاً قانونی در خیابان و نسخه مسابقه ای نیز وارد خط تولید کمپانی خواهد شد. البته به عنوان یک KTM، نمونه پروتوتاپ مخصوص رانندگی در پیست است و اتفاقاً این مدل، امسال به عنوان یک نماینده در سری مسابقات اروپایی سوپر اسپرت شرکت خواهد کرد.

موتورسیکلت ۹۹۰ RC R با استفاده از تجربیات برند کی تی ام در مسابقات GP توسعه یافته است و از موتور LC8c Twin موجود در ۹۹۰ Duke استفاده می‌کند. با این حال، کمپانی کی تی ام در مورد پیشرانه مدل RC R، ادعا می‌کند که توان بیشینه آن ۱۲۶ اسب بخار است (۳ اسب بخار بیش‌تر از Duke). گشتاور بیشینه همچنان ۱۰۳ نیوتن متر است، اما این پیشرانه در این مدل توانایی دست یابی به دور موتور بالاتر تا ۱۰،۵۰۰ دور در دقیقه (نسبت به ۶،۷۵۰ دور در دقیقه برای مدل Duke) را دارد. این موتور همراه با یک سیستم اگزوز جدید از جنس استنلس استیل فشرده و یک گیربکس شش سرعته عرضه خواهد شد که به صورت استاندارد امکان آن را دارد تا تعویض دنده با حالت مسابقه ای را انجام دهد.

پیشرانه مدل جدید کی تی ام ۹۹۰ RC R بر روی یک شاسی فولادی نصب شده که طراحی شده است تا در زمان شتاب‌گیری بیش‌ترین پایداری و در سرعت های کم بیش‌ترین چابکی را داشته باشد، همچنین کی تی ام این مدل را به صورتی طراحی کرده است، که وزن موتورسیکلت بیش‌تر در قسمت جلو متمرکز شده باشد تا از بلند شدن چرخ جلو در هنگام شتاب‌گیری جلوگیری کند.

باک یا مخزن سوخت موتورسیکلت به گونه‌ای طراحی شده است که موقعیت نشستن راکب، که برای موتورسیکلت های اسپرت باید به صورت خم شده باشد، در راحت ترین حالت ممکن قرار داشته باشد، همچنین پایه‌های قابل تنظیم پا برای شکل‌ها و سبک‌های مختلف سواری از دیگر آپشن های رفاهی این موتورسیکلت اسپرت هستند.

جزییات دیگری که تأیید شده‌اند شامل سیستم تعلیق WP APEX و رینگ های سبک از جنس آلومینیوم است. نمونه اولیه با لاستیک‌های Pirelli Diablo Superbike که لاستیک‌های اصلی مسابقات جهانی Superbike هستند، تجهیز شده است، اما KTM می‌گوید مدل تولیدی با لاستیک‌های Michelin تجهیز خواهد شد.

موتورسیکلت KTM 990 RC R

مشخصات کامل در اوایل سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد. قیمت‌گذاری نیز بعداً اعلام خواهد شد، اما KTM بیان کرده است که قیمت آن خیلی بالا و دور از دسترس نخواهد بود.

۲.۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.