قدرتمندترین موتورسیکلت های سری Z برند کاوازاکی

موتورسیکلت های Z کاوازاکی
موتورسیکلت های Z کاوازاکی

در دنیای موتورسیکلت، عبارت‌های اختصاری معنای زیادی دارند. اکثر علاقه‌مندان به دنیای موتورسیکلت با خانواده CBR هوندا آشنایی دارند، همچنین با سری موتورسیکلت های یاماها و سوزوکی، هر دو به دلیل موتورسیکلت‌های YZF و GSX خودشان شهرت دارند، اما در این میان، برند کاوزاکی، یکی از محبوب ترین برندهای دنیا در جهان موتورسیکلت ها، از دهه ۷۰ تاکنون سری موتورسیکلت های Z را روانه بازار کرده است که همیشه از پرفروش ترین موتورسیکلت های جهان بوده اند.

مدیران 777 مدیران 777

اولین موتورسیکلت Z کاوازاکی، مدل Z1 بود که در سال ۱۹۷۲ برای رقابت با موتورسیکلت CB750 هوندا معرفی شد. از آن زمان به بعد، پیشوند Z بر روی چندین مدل کاوازاکی ظاهر شده است. البته موتورسیکلت‌های Z امروزی بسیار متفاوت از نسل‌های قبلی خود هستند. با این حال، آن ها قسمتی از یک خانواده هستند که هنوز هم به میراث گذشته پایبند هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در این مقاله به قدرتمندترین موتورسیکلت‌های خانواده Z کاوازاکی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

کاوازاکی Z500 SE 2024

حداکثر قدرت: ۵۱ اسب بخار

موتورسیکلت های Z کاوازاکی
موتورسیکلت های Z کاوازاکی

موتورسیکلت Kawasaki Z500 SE بر پایه پکیج اصلی، یعنی Z500، ساخته شده است و بهبودهایی نسبت به آن دارد. این موتورسیکلت دارای یک طرح رنگی قرمز و سیاه جذاب است که اتفاقاً در این مدل به خصوص از رنگ سبز معروف کاوازاکی برای برخی افراد جذاب تر است.

همچنین با کیلومترشمار TFT رنگی کامل عرضه می‌شود. دیگر امکانات این موتورسیکلت جذاب شامل چراغ‌های روز یا دی لایت های LED و پورت USB-C می شود.

کاوازاکی Z650 2024

حداکثر قدرت: ۶۷.۳ اسب بخار

موتورسیکلت های Z کاوازاکی
موتورسیکلت های Z کاوازاکی

موتورسیکلت Kawasaki Z650 یکی از مدل های جذاب و محبوب  برند کاوازاکی است که حداکثر قدرت را به راکب ارائه می دهد، بدون افراط در آن. برای طی کردن مسافت های شهری، تورینگ و مسیر و پیست های مسابقه ای، کاوازاکی Z650 ابزاری است که قادر است به راحتی در تمام این مسیرها بهترین عملکرد را با حداکثر هیجان به راننده القا کند.

موتور Kawasaki Z900RS با پیشرانه چهار سیلندر خطی و حجم موتور ۹۴۸ سی‌سی طراحی شده است. این موتور قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار را تولید می‌کند و گشتاوری به میزان ۶۶ نیوتن متر دارد.

کاوازاکی Z7  Hybrid 2024

حداکثر قدرت: ۶۸.۵ اسب بخار

موتورسیکلت های Z کاوازاکی
موتورسیکلت های Z کاوازاکی

در دنیای امروز دیدن موتورسیکلت های الکتریکی برای عموم مردم یک امر عادی است. البته برای اکثر علاقه‌مندان به دنیای موتورسیکلت هیچ گاه پیشرانه های برقی جای پیشرانه های حجیم بنزینی را نخواهند گرفت. با این حال، Z7 سبکی از پیشرانه است که در دنیای خودروها بسیار دیده‌ایم، اما در دنیای موتورسیکلت‌ها، یک مدل هیبرید کم تر دیده شده  است. طبق گفته کاوازاکی، Z7 یک پیشرانه هیبرید دارد، که می‌تواند با قدرت توان پیشرانه بنزینی را با پیشرانه الکتریکی ترکیب کند و حداکثر قدرت قابل قبولی را ارائه کند.

موتور احتراق داخلی آن، یک پیشرانه پارالل-توین با ظرفیت ۴۵۱ سی‌سی از برند کاوازاکی است، در حالی که پیشرانه الکتریکی از نوع مایع خنک به همراه باتری لیتیوم-یون ۴۸ ولت است. برتری کاوازاکی Z7 نسبت به سایر موتورسیکلت‌های الکتریکی این است که در حالت حرکت باتری های آن شارژ می‌شوند، به این معنی که رانندگان نیازی به قرار دادن آن در ایستگاه شارژ قبل از سفر ندارند.

کاوازاکی Z900RS 2024

حداکثر قدرت: ۱۱۰ اسب بخار

موتورسیکلت های Z کاوازاکی
موتورسیکلت های Z کاوازاکی

موتورسیکلت کاوازاکی Z900،  یکی از جذاب ترین و دوست داشتنی ترین مدل های برند کاوازاکی است که حس طراحی کلاسیک را با تکنولوژی های روز ترکیب کرده است. طراحی کاوازاکی Z900RS در واقع از مدل کلاسیک Z1 900 الهام گرفته شده است، اما همچنین از ویژگی‌های مدرنی مانند حالت‌های رانندگی و چراغ های LED استفاده می‌کند.

کاوازاکی Z900RS Cafe 2024

حداکثر قدرت: ۱۱۰ اسب بخار

موتورسیکلت های Z کاوازاکی
موتورسیکلت های Z کاوازاکی

موتورسیکلت Z900RS Café با همان سبک طراحی مدل Z900RS است، اما با افزودن یک شیلد یا پنجره جلویی که ظاهر کلاسیک و جذاب تری به آن بخشیده است. همچنین وضعیت نشستن نیز در این مدل با توجه به امکان خم شدن راننده به سمت جلو، حالت اسپرت تری به خود گرفته است. به جز این تغییرات، جزییات مشابهی با نسخه استاندارد RS دارد.

کاوازاکی Z900RS SE 2024

موتورسیکلت های Z کاوازاکی
موتورسیکلت های Z کاوازاکی

نسخه SE موتورسیکلت Z900RS با اضافه کردن سیستم تعلیق قابل تنظیم Ohlins و جلوبندی‌های Ohlins، قابلیت سواری و هندلینگ را بهبود بخشیده است. همچنین از سیلندرهای ترمز Brembo M4.32 استفاده می‌کند که ترمزگیری را به بهترین نحو انجام می دهد و احساس و بازخورد بیش تری نسبت به موتورسیکلت های استاندارد ارائه می‌دهد. به علاوه، این نسخه با طرح رنگی آیکونیک Yellow Ball نیز عرضه می‌شود.

موتور Kawasaki Z900RS با پیشرانه چهار سیلندر خطی و حجم موتور ۹۴۸ سی‌سی طراحی شده است. این موتور قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار را تولید می‌کند و گشتاوری به مقدار ۱۰۰ نیوتن متر دارد.

کاوازاکی Z900 2024

حداکثر قدرت: ۱۲۳.۶ اسب بخار

موتورسیکلت های Z کاوازاکی
موتورسیکلت های Z کاوازاکی

موتورسیکلت Kawasaki Z900 به دلیل موتور چهار سیلندر قدرتمند خود، در بین موتورسیکلت های میان وزن، از محبوبیت و جایگاه ویژه ای برخودار است. موتورسیکلت جذاب Kawasaki Z900RS با یک پیشرانه چهار سیلندر خطی مجهز شده و حجم آن ۹۴۸ سی‌سی است. این موتور قدرتی برابر با ۱۲۳ اسب بخار تولید می‌کند و گشتاوری به میزان ۱۰۰ نیوتن متر دارد.

کاوازاکی Z900 SE 2024

حداکثر قدرت: ۱۲۳.۶ اسب بخار

موتورسیکلت های Z کاوازاکی
موتورسیکلت های Z کاوازاکی

اگرچه مدل SE موتورسیکلت Z900 حدود ۱۵۰۰ دلار گران‌تر از مدل پایه است، اما چند تفاوت قابل توجه دارد. موتورسیکلت Z900 SE با مونوشاک عقب Öhlins S46 با قابلیت تنظیم ارتفاع هم در جلو و هم در عقب عرضه می شود تا سواران بتوانند حداکثر استفاده را از موتورسیکلت ببرند و رفتار موتورسیکلت را براساس سلیقه خود تنظیم کنند. همچنین از سیستم ترمز برمبو در جلو استفاده می کند که بهترین عملکرد را ارائه می دهد و قدرت ترمزگیری را افزایش می‌دهد.

کاوازاکی Z H2 SE 2024

حداکثر قدرت: ۱۹۷ اسب بخار

موتورسیکلت های Z کاوازاکی
موتورسیکلت های Z کاوازاکی

مدل Kawasaki Z H2 برای سال ۲۰۲۴ هنوز معرفی نشده است. بنابراین ما به نسخه‌ای با ویژگی‌های بیش تر یعنی Kawasaki Z H2 SE خواهیم پرداخت.

این نسخه تمامی ویژگی‌هایی را که یک راننده از یک موتورسیکلت در سبک نیکد می خواهد، به او ارائه می دهد. SE دارای سیستم کنترل تعلیق نیمه فعال Kawasaki Electronic Control Suspension (KECS) با تکنولوژی Showa Skyhook EERA و ترمزهای فوق‌العاده از Brembo Stylema است. همچنین ترکیب رنگی منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذارد تا آن را از موتورسیکلت استاندارد متمایز کند. تمام این نکات باعث می‌شود، تا مدل Kawasaki Z H2 SE یکی از جذاب ترین مدل ها در لاین آپ سری Z برند کاوازاکی باشد.

۳.۲ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.