پنج مدل از بهترین موتورسیکلت های اسپرت هوندا

موتورسیکلت های اسپرت هوندا
موتورسیکلت های اسپرت هوندا

در این مقاله، پنج مدل از بهترین موتورسیکلت های اسپرت برند هوندا در طول تاریخ این برند را از دهه ۱۹۶۰ تا دهه ۲۰۲۰ معرفی خواهیم کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نام هوندا از ابتدا تا امروز با موتورسیکلت‌های پرقدرت و عملکرد بالا همراه شده است. در حالی که، هوندا از سال ۱۹۴۸ برای تولید موتورسیکلت شناخته شده، اما در طول دهه‌های ۷۰، ۸۰، ۹۰، هوندا در فناوری و توسعه موتورسیکلت های خود بسیار موفق بوده است. اگرچه هوندا به دلیل تولید برخی مدل های بسیار محبوب مانند گلدوینگ در جهان شهرت دارد، اما این برند نیز در طول تاریخ موتورسیکلت سازی خود، مدل های اسپرت عملکرد بالای بسیاری تولید کرده است. در طول پنج دهه گذشته، برخی از موتورسیکلت‌های هوندا در کلاس اسپرت نمونه و الگوی سایر برندها بوده اند و توانسته اند جوایز بسیاری دریافت کنند.

تاریخچه موتورسیکلت های اسپرت هوندا با معرفی موتورسیکلت بی‌نظیر CB750 در سال ۱۹۶۹ آغاز شد که استانداردی جدید برای سوپربایک‌ها قرار داد. دهه ۱۹۸۰ موتورسیکلت VFR750R (RC30) معرفی شد که یک موتورسیکلت مخصوص پیست های مسابقه ای بود. سپس سری CBR هوندا، نسل جدید موتورسیکلت‌های اسپرت برند معرفی شد. در سال ۱۹۹۲، موتورسیکلت CBR900RR FireBlade با موتور سبک و قدرتمند خود، مفهومی جدید از موتورسیکلت‌های اسپرت ایجاد کرد. در دهه ۲۰۰۰ موتورسیکلت هوندا CBR600RR معرفی شد که به دلیل چابکی و عملکردش شناخته می‌شد. مشارکت هوندا در MotoGP بر روی موتورسیکلت‌هایی مانند RC213V-S تأثیر گذاشت که باعث شد هوندا تجربه های خود را از مسابقه ها به محصولات خود منتقل کند. موتورسیکلت های اسپرت هوندا در طول دهه‌ها به طور مداوم مرزها را به چالش کشیده اند و علاقه‌مندان بسیاری در دنیای موتورسیکلت ها دارند.

هوندا CBR600RR

موتورسیکلت های اسپرت هوندا
موتورسیکلت های اسپرت هوندا

با طراحی چابک و نسبت قدرت به وزن بی نظیر خود، موتورسیکلت هوندا CBR600RR از زمان معرفی در سال ۲۰۰۳ به عنوان یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت برای علاقه‌مندان به سوپربایک به دلیل عملکرد متمرکز بر مسیرهای مسابقه ای شناخته شده است. طراحی سبک و چابک آن، به همراه موتور قدرتمند چهار سیلندر خطی، عملکرد هیجان‌انگیزی را در خیابان و پیست ها ارائه می‌دهد.

با هندلینگ بالا و پاسخ دهی عالی به فرمان های راکب، CBR600RR اعتماد به نفس خوبی را برای راکب هنگام سواری این موتورسیکلت جذاب فراهم می کند. با فناوری الهام گرفته از مسابقات و طراحی مشابه هواپیما، یکی از محبوب ترین موتورسیکلت های هوندا در خط تولید این برند ژاپنی در دو دهه اخیر بوده است.

مشخصات فنی موتورسیکلت هوندا CBR600RR سال ۲۰۲۱

موتور: ۵۹۹ سی سی، چهار سیلندر خطی، DOHC، چهار سوپاپ در هر سیلندر

حداکثر قدرت: ۱۱۹ اسب بخار

گشتاور بیشینه: ۶۲ نیوتن متر

گیربکس: شش سرعته

وزن کامل: ۱۹۳ کیلوگرم

حداکثر سرعت: ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت

هوندا NR750

موتورسیکلت های اسپرت هوندا
موتورسیکلت های اسپرت هوندا

موتورسیکلت هوندا NR750 که در سال ۱۹۹۲ معرفی شد، به عنوان یک انقلاب در مهندسی موتورسیکلت ها شناخته می‌شود. موتور V4 بی نظیر با سیلندرهای بیضی این موتورسیکلت، عملکرد و کارایی منحصر به فردی را به ارمغان می‌آورد. استفاده از مواد پیشرفته مانند تیتانیوم و فیبرکربن در مدل NR750 باعث شد هوندا استاندارد جدیدی را برای موتورسیکلت های اسپرت به وجود آورد.

طراحی منحصربه‌فرد این موتورسیکلت، از جمله صندلی تکی برای راکب و بدنه آیرودینامیک، حس طراحی آینده‌نگرانه‌ای را به بیننده القا می کرد. با وجود تولید محدود و قیمت بالا، NR750 به دلیل کیفیت ساخت فوق‌العاده و نبوغ مهندسی بی‌مانند خود همیشه مورد تحسین قرار گرفته است.

مشخصات فنی هوندا NR750 سال ۱۹۹۲

موتور: ۷۴۷.۷ سی سی، ۹۰ درجه، V4، سیلندر بیضی، DOHC، هشت سوپاپ در هر سیلندر

حداکثر قدرت: ۱۲۵ اسب بخار

گشتاور بیشینه: ۶۵ نیوتن متر

گیربکس: شش سرعته

وزن کامل: ۲۴۵ کیلوگرم

حداکثر سرعت: ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت

هوندا CBR900RR FireBlade

موتورسیکلت های اسپرت هوندا
موتورسیکلت های اسپرت هوندا

موتورسیکلت هوندا CBR900RR FireBlade که در سال ۱۹۹۲ معرفی شد، استانداردهای دنیای موتورسیکلت های اسپرت را چند پله جابه‌جا کرد. طراحی سبک و فشرده‌، به همراه موتور قدرتمند چهار سیلندر خطی بی نظیر، عملکرد هیجان‌انگیزی را ارائه می کرد، که همه این ها از ویژگی های این موتورسیکلت اسپرت بودند. کنترل و پایداری عالی و سیستم ترمز با عملکرد بالا، آن را برای سوارکارانی که به دنبال هیجان در جاده و مسیر مسابقه ای بودند، بسیار محبوب و دوست داشتنی کرده بود.

طراحی زیبا و شکوهمند هوندا FireBlade، به جذابیت های آن افزوده است و ذهن علاقه‌مندان موتورسیکلت در سراسر جهان را از گذشته تا امروز به خود جلب کرده است. به عنوان یک مدل پیشگام در سری CBR، هوندا FireBlade همچنان به دلیل عملکرد و هندلینگ بالا در دنیای امروز موتورسیکلت های اسپرت حرفی برای گفتن دارد.

مشخصات فنی هوندا CBR900RR FireBlade سال ۱۹۹۲

موتور: ۸۹۳ سی سی، چهار سیلندر خطی، DOHC، چهار سوپاپ در هر سیلندر

حداکثر قدرت: ۱۲۲ اسب بخار

گشتاور بیشینه: ۸۶ نیوتن متر

گیربکس: شش سرعته

وزن کامل: ۲۰۵ کیلوگرم

حداکثر سرعت: ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت

هوندا CBR1100XX Super Blackbird

موتورسیکلت های اسپرت هوندا
موتورسیکلت های اسپرت هوندا

موتورسیکلت هوندا CBR1100XX Super Blackbird، که در سال ۱۹۹۶ معرفی شد، نام خود را از طراحی زیبا و جذاب هواپیمایی با همین نام الهام گرفته است. با داشتن موتور قدرتمند ۱۱۳۷ سی سی چهار سیلندر خطی، عملکرد قابل توجه و شتاب بی نظیری را ارائه می‌دهد. موقعیت سواری راحت برای راکب و محافظت عالی در برابر باد، آن را برای تورینگ در مسافت‌های بلند مناسب می‌سازد، در حالی که، کنترل پایداری خوب و شاسی پایدار آن، هندلینگ را در جاده های پر پیچ و خم بسیار بالا می برد.

به دلیل قابلیت اعتماد و دوامی که این موتورسیکلت در استفاده بلندمدت ارائه می‌داد، Blackbird مورد علاقه سوارکارانی بود که به دنبال یک موتورسیکلت راحت و چند منظوره بودند. حتا امروز، این موتورسیکلت همچنان یک کلاسیک کار بااصالت در دسته تورینگ اسپرت است که تعهد هوندا به کیفیت را نمایان می‌سازد.

مشخصات فنی هوندا CBR1100XX Super Blackbird سال ۱۹۹۸

موتور: ۱۱۳۷ سی سی، چهار سیلندر خطی، DOHC، چهار سوپاپ در هر سیلندر

حداکثر قدرت: ۱۶۴ اسب بخار

گشتاور بیشینه: ۱۲۵ نیوتن متر

گیربکس: شش سرعته

وزن کامل: ۲۵۵ کیلوگرم

حداکثر سرعت: ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت

هوندا RC213V-S

موتورسیکلت های اسپرت هوندا
موتورسیکلت های اسپرت هوندا

موتورسیکلت هوندا RC213V-S یک موتورسیکلت اسپرت است که در قله مهندسی و فناوری موتو جی پی قرار دارد. در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در مسیر مسابقه عملکرد بی نظیری را ارائه می دهد. با موتور V4 قدرتمند، سرعت بالا و پایداری خوبی را ارائه می‌دهد. به گفته برند هوندا، این موتورسیکلت بازسازی موتو جی پی خود هونداست که ۸۰ درصد قطعات آن با موتورسیکلت موتو جی پی هوندا مشترک است.

تکنولوژی های پیشرفته و آیرودینامیک هوندا RC213V-S آن را به عنوان یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌ها برای مسابقات تبدیل کرده است.

مشخصات فنی هوندا RC213V-S سال ۲۰۱۵

موتور: ۹۹۹ سی سی، V4، DOHC، چهار سوپاپ در هر سیلندر

حداکثر قدرت: ۱۵۹ اسب بخار و ۲۱۵ اسب بخار (با کیت اسپرت)

گشتاور بیشینه: ۱۰۰ نیوتن متر و ۱۲۰ نیوتن متر (با کیت اسپرت)

گیربکس: شش سرعته

وزن خشک: ۱۶۰ کیلوگرم

حداکثر سرعت: ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.