معرفی موتورسیکلت فیول فلو

موتورسیکلت فیول فلو
موتورسیکلت فیول فلو

فیول فلو (FUELL Fllow) نخستین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اما توسعه آن به دلایل خاصی، نظیر همه گیری ویروس کرونا تا امروز، به طول انجامید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

فیول فلو قرار است فاصله بین اسکوترهای سطح بالا و موتورسیکلت های برقی را پر کند. مشتریان این موتورسیکلت می توانند برای سفارش گذاری این محصول ۲۰۰ دلار پرداخت نمایند و شرکت قصد دارد برای توسعه فیول فلو و ورود آن به خطوط تولیدی، حداقل ۳۰۰۰ پیش سفارش ثبت نماید.

مدیران 777 مدیران 777

نام تجاری FUELL و موتورسیکلت این برند

موتورسیکلت فیول فلو
موتورسیکلت فیول فلو

این موتورسیکلت برقی و زیبا توسط اسطوره صنعت موتورسیکلت Erik Buell طراحی شده است. اریک نام تجاری شرکت خود را FUELL نهاد. موتورسیکلت فیول فلو درواقع، فاز دوم دوچرخه برقی فیول فلوید است که از سال ۲۰۱۹ به فروش می رسد و آمار خوبی را نیز از خود بر جای گذاشته است.

مشخصات فنی فیول فلو

فیول فلو از یک باتری ۱۰ کیلووات ساعتی و واحد برقی ۴۷ اسب بخاری بهره می گیرد. حداکثر سرعت این موتورسیکلت ۱۳۷ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. این سرعت به فیول فلو امکان تردد را در تمام بزرگراه های ایالتی و بین ایالتی در آمریکا می دهد. همچنین صفر تا صد فیول فلو نیز ۲.۷ ثانیه است.

موتورسیکلت فیول فلو
موتورسیکلت فیول فلو

برد حرکتی فیول فلو با یک بار شارژ کامل، عدد قابل توجه ۲۴۰ کیلومتر خواهد بود و وزن کلی آن ۱۸۰ کیلوگرم است. باتری فیول فلو به عنوان یک بخش از شاسی طراحی شده و در بالای آن یک محفظه بزرگ بار برای قرار دادن اشیا تعبیه شده است.

اریک درباره طراحی این موتورسیکلت گفته است: «این نوآورانه ترین شاسی است که تابه‌حال طراحی آن را انجام داده ام؛ از فرمان گرفته تا چرخ عقب مملو از مفاهیم جدید طراحی‌ست.»

امکانات

موتورسیکلت فیول فلو
موتورسیکلت فیول فلو

فیول فلو قادر است به تجهیزاتی نظیر رادار نقاط کور و دوربین جلو مجهز شود تا به کمک نرم افزارهای تلفن همراه، ایمنی وسیله نقلیه و راکب را افزایش ببخشد.

قیمت فیول فلو

قیمت فیول فلو از ۱۱۹۹۵ دلار آغاز خواهد شد و برای ورود به خط تولید انبوه نیازمند ثبت ۳۰۰۰ سفارش است که البته با توجه به سبک طراحی و توانمندی های این موتورسیکلت، ثبت ۳۰۰۰ پیش سفارش برای آن چندان هم دور از ذهن نیست. شرکت برای افرادی که پیش سفارش را انجام دهند، تخفیف ۲۰۰۰ هزار دلاری در زمان تحویل به همراه اهدای کلاه ایمنی به عنوان هدیه در نظر گرفته است. لازم به ذکر است که طراحان این موتورسیکلت در سال ۲۰۱۹ قیمت آن را حدود ۱۰۹۰۰ دلار  اعلام کرده بودند و شاهد هستیم که با گذشت حدود سه سال، تنها ۱۰۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است! افزایش قیمت این موتورسیکلت زیبا و فناورانه را مقایسه کنید با افزایش قیمت موتورسیکلت و خودروهای نه چندان به‌روز در بازار داخلی؛ نظر شما چیست؟

فیول فلو چه مشخصاتی دارد؟

فیول فلو از یک باتری ۱۰ کیلووات ساعتی و واحد برقی ۴۷ اسب بخاری بهره می گیرد. حداکثر سرعت این موتورسیکلت ۱۳۷ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. این سرعت به فیول فلو امکان تردد در تمام بزرگراه های ایالتی و بین ایالتی در آمریکا را می دهد. همچنین صفر تا صد فیول فلو نیز ۲۰۷ ثانیه است. برد حرکتی فیول فلو با یک بار شارژ کامل، عدد قابل توجه ۲۴۰ کیلومتر خواهد بود و وزن کلی آن ۱۸۰ کیلوگرم است.

فیول فلو چه قیمتی خواهد داشت؟

قیمت فیول فلو از ۱۱۹۹۵ دلار آغاز خواهد شد و برای ورود به خط تولید انبوه نیازمند ثبت ۳۰۰۰ سفارش است که البته با توجه به سبک طراحی و توانمندی های این موتور سیکلت، ثبت ۳۰۰۰ پیش سفارش برای آن چندان هم دور از ذهن نیست.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.