Xpeng P7 الکتریکی با فناوری پیشرفته در چین معرفی شد

Xpeng P7

یک سال پس از معرفی خودروی تمام الکتریکی “Xpeng P7” در نمایشگاه شانگهای، اکنون عرضه این خودرو در بازار چین آغاز شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

شرکت “Xpeng” ماه های گذشته را صرف آزمایش های متعدد برای خودروی الکتریکی جدید P7 کرده است. به گفته شرکت سازنده، خودرو در محیط های مختلفی، همچون دمای منفی ۴۰ درجه سانتی گراد، آزمایش شده تا از عملکرد بی عیب و نقص آن اطمینان حاصل شود. همچنین، طبق اعلام جدید مسئولان Xpeng، خودروی الکتریکی P7 از پلتفرم الکترونیکی Drive AGX Xavier ساخت شرکت “Nvidia” بهره می برد.

مدیران 777 مدیران 777

فناوری

Xpeng P7

Xpeng P7 در بحث فناوری با دستی پر وارد بازار خواهد شد. این خودرو در مجموع از ۱۲ سنسور فراصوت، ۵ رادار موجی میلی متری دقیق، ۱۳ دوربین رانندگی خودران و یک دوربین HD داخل کابین بهره می برد. بدین ترتیب، P7 دارای مرحله سوم خودران است که در مسیرهای شهری، بزرگراه ها و هنگام پارک اجرا می شود.

Xpeng P7

دکتر «ژینگهو وو»، مدیر بخش خودران Xpeng می گوید:

«همکاری ما با Nvidia نقشی حیاتی در مراحل تولید و توسعه P7 ایفا کرد. به لطف عملکرد و بهره وری انرژی پلتفرم Xavier، توانستیم با سرعت بیش تری همتایان خود را کنار بگذاریم و محصولی را عرضه کنیم که علاوه بر ایمن و هوشمند بودن، در بازه قیمتی مناسبی در بازار رقابتی خودروهای الکتریکی قرار می گیرد. خرسندیم که همکاری خود را با Nvidia در تولید نسل بعدی خودروهای الکتریکی مان گسترش خواهیم داد. نسل بعدی خودروها رقابتی تر و کاربردی تر خواهد بود و رانندگی خودران ایمن تری را ارائه خواهد داد.»

ویژگی های فنی Xpeng P7

Xpeng P7

مدل بالارده Xpeng P7 دارای دو موتور الکتریکی و بسته باتری ۸۰٫۸۷ کیلووات ساعتی خواهد بود. با این مشخصات فنی، P7 در مدت زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. بنابر گفته وزیر فناوری ارتباطات چین، شعاع مسافتی این خودرو به ۷۰۶ کیلومتر، به ازای هر بار شارژ در چرخه NEDC، می رسد. اگر چنین باشد، Xpeng P7 رکورد تسلا مدل ۳ را، به عنوان بهترین خودرو در بحث شعاع مسافتی، می شکند. مدل مقرون به صرفه تری نیز با یک موتور الکتریکی و ۲۶۳ اسب بخار قدرت به بازار چین عرضه می شود.

Xpeng P7

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.